۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۷۰۳۸۴۴

راه اندازی آزمایشگاه‌های صادرات مرجع در استان ها

راه اندازی آزمایشگاه‌های  صادرات مرجع در استان ها
وزیر جهادکشاورزی همچنین از اختصاص ۳هزار و ۸۵۰میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به حوزه کشاورزی گلستان خبر داد و گفت : این میزان ۲۵درصد اعتبارات سفر است که امیدواریم بتواند تحول بزرگی در حوزه کشاورزی ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از فارس از گرگان، سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهادکشاورزی امروز در بازدید از طرح‌های جهادکشاورزی در شهرستان بندرگز با بیان اینکه با راه اندازی آزمایشگاه‌های مرجع در استان‌ها قبل از صادرات هر محصول ابتدا آنالیز آن محصولات انجام می‌شود، اظهار کرد: با آنالیز در آزمایشگاه‌ها محصولات با استانداردهای صادراتی هر کشوری انطباق داده می شود سپس با داشتن تائیدیه، سازمان حفظ نباتات اجازه صادرات خواهد داد.

وی با اشاره به لغو ممنوعیت صادرات فلفل دلمه‌ای به کشور روسیه گفت: با توجه به جلسات مختلفی که با تیم فنی که از کشور روسیه آمده بود همچنین مذاکراتی که در حاشیه سفر رئیس جمهور به این کشور انجام شده بود، خوشبختانه هماهنگی خوبی بین وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و بهداشت میان دو سازمان حفظ نباتات و غذا و دارو اتفاق افتاد.

وزیر جهادکشاورزی همچنین از اختصاص ۳هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به حوزه کشاورزی گلستان خبر داد و افزود: این میزان ۲۵درصد اعتبارات سفر است که امیدواریم بتواند تحول بزرگی در حوزه کشاورزی ایجاد کند.

ساداتی‌نژاد تأکید کرد: در این سفر یک‌هزار میلیارد تومان نیز برای توسعه بخش شیلات به ویژه در حوزه پرورش میگو با توجه به ظرفیت‌های استان در این بخش اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت پرورش ماهیان خاویاری در استان ۳۰ تن است که قابلیت افزایش تا ۳ هزار تن را دارد و در طرح تحول شیلاتی نیز تولیدات استان از ۲۰ هزار تن به ۵۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

وزیر جهادکشاورزی عنوان کرد: در اعتبارات این سفر به توسعه گلخانه‌ها، آبیاری‌های نوین و زهکشی، آب‌بندان‌ها، دامپزشکی و ایجاد زیرساخت‌های شهرک های کشاورزی و مقابله با ریزگردها توجهات خوبی شده است و امیدواریم امشب در جلسه شورای اداری منشاء تحول در استان شود.

ارسال نظرات