۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۸
کد خبر: ۷۰۳۵۵۲

اغماض نسبت به مجرمان مخل امنیت و آرامش جامعه ظلم به مردم است

اغماض نسبت به مجرمان مخل امنیت و آرامش جامعه ظلم به مردم است
رئیس قوه قضاییه گفت: اغماض و ترحم نسبت به مجرمان سابقه‌دار و مخل امنیت و آرامش جامعه، ظلم به مردم است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: از بازداشت آن دسته از متهمین که الزام قانونی برای بازداشت آن‌ها وجود ندارد و خطری نیز از ناحیه آن‌ها مردم و جامعه را تهدید نمی‌کند، پرهیز شود.حتی‌الامکان ترتیباتی اتخاذ شود که متهمان بتوانند در اسرع وقت نسبت به معرفی کفیل و تودیع وثیقه مبادرت ورزند تا حتی برای یک شب نیز به بازداشتگاه و زندان اعزام نشوند.

رئیس قوه قضاییه در همین راستا به دادستان‌ها، بازپرس‌ها و سایر مسئولین ذیربط قضایی توصیه کرد که از ارجاع به کارشناسی آن دسته از وثایق تودیع شده از ناحیه متهمین که تردیدی در ارزش و بهای آن‌ها وجود ندارد، اجتناب کنند تا بدین‌ترتیب در فرآیند وثیقه‌سپاری و آزادی متهم خللی و تعللی ایجاد نشود و متهمانی که الزام و ضرورتی برای بازداشت آن‌ها وجود ندارد، ایام و اعیاد پیش‌رو را در کنار خانواده خود سپری کنند.

سازمان بازرسی کل کشور موضوع خرید میوه از سوی سازمان تعاونی روستایی را پیگیری کند

رئیس قوه قضاییه گفت: گران خریدن میوه شب عید از سوی سازمان تعاونی روستایی، موضوعی است که تقریباً هر ساله رخ می‌دهد و باید بررسی شود که این موضوع تبانی بوده یا آنکه سهل‌انگاری صورت گرفته است. این قبیل اتفاقات قابل‌پیشگیری است؛ بدون تردید ۳۰ درصد گران‌تر از قیمت واقعی خریدن محصولات از ناحیه سازمان تعاونی روستایی، موضوعی قابل‌تأمل است.

به گفته محسنی اژه‌ای موضوعاتی این چنینی به سبب آنکه به سفره شب عید مردم مرتبط است در اذهان جامعه نگرانی ایجاد می‌کند و ما از حیث وظایف نظارتی و صیانت از حقوق عامه باید به این قبیل موضوعات ورود کنیم.

امسال به جای وزارت صمت، سازمان تعاون روستایی مسئول خرید و ذخیره میوه شب عید تعیین شد و برخی از اعضای هیئت مدیره میدان مرکزی میوه و تره بار تهران مدعی شده اند که بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان میوه‌ها گران‌تر از بازار تهیه شده است.

ارسال نظرات