۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۷۰۲۷۸۳

امام جمعه کاشان خداحافظی می کند

امام جمعه کاشان خداحافظی می کند
اصفهان - آیت الله سلیمانی با بیان اینکه جایگاه نمایندگی ولی فقیه فردی پویا و فعال می خواهد، گفت: به دلیل شرایط حاکم بر زندگی خود، از این سمت کناره گیری خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی ضرورت بیان خدمات نظام، بیان چندین باره خدمات نظام را لازم دانست و گفت: انجام جهاد تبیین و تبیین درست و جذاب و با شرایط روز، ضرورت امروزجامعه است.

وی با بیان اینکه تبیین جهاد تبیین برای سه گروه ضروری است، گفت: جهاد تبیین برای برای نسل جوان و نوجوان و افرادی که دوران قبل از انقلاب را فراموش کردند و همچنین افرادی که تحت تبلیغات رسانه‌های دشمن قرار گرفتند و قدرت تحلیل را از دست دادند لازم است.

آیت الله سلیمانی دهه فجر امسال و حماسه حضور در ۲۲ بهمن را برگ زرین دیگری بر کتاب قطور افتخارات نظام اسلامی ایران اسلامی و افزود: دستاورد‌های مهم علمی، آموزشی، پزشکی، اجتماعی، خدماتی، فرهنگی، سیاسی، منطقه ای، امنیتی، نظامی، اقتصادی، ورزشی و عرصه‌های مختلف دیگر را باید برای مردم بازگو کرد.

وی کسب رتبه نخست جهان در شتاب علمی در همچون پزشکی و داروسازی از جمله افتخارات این نظام دانست و اظهار داشت: امروز ۹۷ درصد از نیاز‌های داروئی کشور با تولید داخلی تامین می‌شود.

به گفته وی پیشرفت‌های نظام درزمینه نانوتکنولوژی، زیست فناوری، سلول‌های بنیادی و هسته‌ای از جمله افتخاراتی است که از سوی نظام الهی نصیب کشور و ملت ایران شده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه ایران به لحاظ تسحلیات نظامی در دوره طاغوت صد درصد وابسته بود، یادآور شد: امروز جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر توان داخلی در ردیف قدرت‌های نظامی و موشکی دنیا قرار گرفته است.

آیت الله سلیمانی گسترش خدمات آبرسانی، مخابراتی، برق رسانی و گازرسانی به تمامی روستا‌های کشور را از افتخارات نظام اسلامی ایران دانست و افزود: امروز گلایه برخی از روستائیان از عدم پوشش صد درصدی فیبر نوری در روستا‌ها است.

وی گسترش بی نظیر آموزش عالی در رشته‌های مختلف و تربیت نسل جوان توانمند و تحصیلکرده و افزایش سطح سواد از زیر ۵۰ درصد قبل از انقلاب به ۹۷ درصد امروز را از دیگر خدمات نظام اسلامی ایران اعلام کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان گسترش خدمات اجتماعی در اموردرمانی و آموزشی و زیرساخت‌های رفاهی و عمومی و افزایش درصدی مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود با حق رای واقعی را از جمله این افتخارات اعلام کرد و یادآور شد: طی ۴۳ سال گذشته بطورمیانگین همه ساله یک بار مردم ایران برای تعیین سرنوشت خود به پای صندوق رای رفتند.

آیت الله سلیمانی گفت: آن‌هایی که خدمات و دستاورد‌های جمهوری اسلامی را نادیده می‌گیرند معتقدند پیشرفت‌های نظام ناشی ازپیشرفت‌های تکنولوژی است و این در حالی است که کشور‌های دیگر از چنین پیشرفت‌هایی در عصر تکنولوژی برخوردار نیستند.

به گفته وی پیشرفت‌های جمهوری اسلامی محصول مدیریت علمی و تلاش و روح خودباوری و اعتقاد و اعتماد به جوانان و تلاش مجاهدانه مدیران و نیرو‌های انقلابی است.

نماینده ولی فقیه همچنین نماز جمعه امروز را آخرین نماز جمعه و وداع خود با نماز جمعه کاشان ندانست و با اشاره به اینکه قرار است این جایگاه را تحویل فرد دیگری بدهد، گفت: جایگاه نماز جمعه و نمایندگی ولی فقیه نیاز به یک روحانی پویا و فعال دارد که اگر چنین شخصی برای این جایگاه معرفی شود بر اساس شرایط حاکم بر زندگی فردی خود، از این جایگاه خداحافظی خواهم کرد./۱۳۰۷/پ201/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات