۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۷۰۱۲۶۴
قائم مقام معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه:

مسجد باید کانون نشر فرهنگ دینی باشد

مسجد باید کانون نشر فرهنگ دینی باشد
حجت الاسلام غلامرضایی گفت: از اساسی‌ترین کارهای مساجد از صدر اسلام تاکنون نهادینه کردن فرهنگ دینی بوده است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد غلامرضایی با بیان اینکه از اساسی‌ترین کارهای مساجد از صدر اسلام تاکنون نهادینه کردن فرهنگ دینی بوده است، اظهار کرد: مسجد می‌تواند کانون مرکزی برای تحقق این نهادینه سازی باشد.

قائم مقام معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه ادامه داد: در صدر اسلام همه کارهای فرهنگی دینی و حتی حل اختلافات در مساجد انجام می‌شد؛ البته مدتی این نقش را از مسجد گرفتند یا گرفته شد. به هر حال امروز و در سطوح دیگر از جمله فعالیت‌های فرهنگی در مساجد با تشکیل کانون‌های مساجد شاهد تحقق این مساله هستیم که با محوریت مسجد، فرهنگ و هنر و دینی بین افراد متدین احیا شود.

وی در ادامه به نقش ائمه جماعات مساجد در پویایی فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری اشاره کرد و گفت: ائمه جمعه و جماعات می‌توانند به عنوان فرمانده فرهنگی مسجد ایفای نقش داشته باشند، در واقع آنچه که در مساجد و در سطح فعالیت‌های مختلف اتفاق می‌افتد باید با اشراف امام جماعت باشد چراکه او به عنوان پدر و محور فعالیت‌های مسجدی می‌تواند نقش تأثیرگذاری داشته باشد.

عضو هیأت انتخاب پایتخت فهما ۱۴۰۴ افزود: بنابراین معتقدم همراهی و تعامل کانون‌های مساجد با امام جماعت نقش بسزایی در فعالیت‌های مسجدی دارد، ضمن اینکه تصور می‌کنم باید فعالیت‌های کانون‌های مساجد در سطح حوزه علمیه و هزاران طلبه‌ای که در حوزه درس می‌خوانند معرفی و اطلاع‌رسانی شود.

ارسال نظرات