۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۶۹۴۰۶۷
نماینده ولی فقیه در مازندران:

تقویت جریان انقلابی به پویایی و بالندگی حوزه علمیه می انجامد

تقویت جریان انقلابی به پویایی و بالندگی حوزه علمیه می انجامد
مازندران - امام جمعه ساری با بیان این که امروز نیازمند یک حوزه پویا، بالنده و شکوفا هستیم، گفت: وظیفه حوزه های علمیه تربیت طلابی انقلابی، مهذب و با استعداد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه استان با اشاره به در پیش بودن سیزدهم آبان ماه سالروز مبارزه با استکبار جهانی گفت: مبارزه با استکبار جهانیب اصل و اساس انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به این که امام راحل با پشتوانه عظیم مردمی توانست انقلاب اسلامی را پایه گذاری کند، افزود: علی رغم همه توطئه های دشمنان در طول چهار دهه اخیر، اما ملت ایران همواره پیروز میدان مبارزه بودند.

امام جمعه ساری ادامه داد: همه موفقیت های ما به وسیله انسان هایی است که تربیت یافتگان مکتب امام راحل، دانشگاه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بودند و همه تلخی ها و فتنه های به وجود آمده در طول این مدت محصول تربیت شدگان مکتب غرب است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ظرفیت بالای حوزه های علمیه در استان، گفت: وجود هشت هزار طلبه و روحانی خواهر و برادر در حوزه علمیه استان، چهار هزار طلبه و روحانی مقیم قم و همچنین بیش از هزار طلبه و روحانی مازندرانی مقیم مشهد ظرفیت عظیمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این که این ظرفیت عظیم باید جامعه را در بعد تزکیه، تعلیم، تبلیغ و ترویج یاری دهند، افزود: باید از این پتانسیل بالا در جهت بعد معنوی و دینی جامعه بیشتر بهره گرفته شود.

امام جمعه ساری با اشاره به این که مدیریت از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: جریان غدیر تعیین یک مدیر لایق بود و یک مدیر اگر بخواهد موفق باشد باید بر نفس خود غلبه کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که مدیریت بر نفس جهاد اکبر است، افزود: موفقیت عالمان و بزرگان دینی در طول تاریخ به دلیل غلبه آنها بر نفس بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که در حوزه علمیه مازندران علاوه بر ضعف ها و قوت ها، آسیب هایی هم داریم که باید شناسایی و رفع شود، تصریح کرد: باید قوت ها تقویت و آسیب ها و ضعف ها در مدارس علمیه از بین برود.

وی با بیان این که امروز نیازمند یک حوزه سالم، پویا، بالنده و شکوفا در حوزه های مختلف هستیم، خاطرنشان کرد: وظیفه امروز حوزه های علمیه تربیت طلابی انقلابی، مهذب و با استعداد است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت تقویت جریان انقلابی در حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: به طور حتم تقویت این جریان در حوزه موجب پویایی و بالندگی این مرکز مهم علمی و دینی کشور خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی همچنین با تأکید بر این که امروز همه ما باید در مسیر ولایت حرکت کنیم، ادامه داد: جامعه حوزوی برای ایجاد انسجام و وحدت در جامعه باید از پراکندگی میان خود به شدت پرهیز کند.

امام جمعه ساری در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که وحدت حوزه محور ولی فقیه باید مورد تأکید علما و روحانیان در جامعه قرار گیرد، افزود: انسجام و وحدت میان مردم و روحانیت به همراه پیوند با ولایت می توانیم انقلاب را حفظ کنیم./950/پ210/

ارسال نظرات