۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۶۸۸۶۷۷
رهبر شیعیان پاکستان:

درگذشت آیت الله حکیم ضایعه ای بزرگ برای جهان اسلام است

درگذشت آیت الله حکیم ضایعه ای بزرگ برای جهان اسلام است
حجت الاسلام والمسلمین نقوی در پیامی درگذشت آیت الله سید محمدسعید حکیم را تسلیت گفت و آنرا ضایعه ای بزرگ برای جهان اسلام دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رهبر شیعیان پاکستان، در پیامی درگذشت آیت الله سید محمد سعید حکیم را به جامعه علمی و حوزوی جهان اسلام تسلیت گفت.

وی با بیان این که این عالم نستوه و مرد مجاهد، فردی از خانواده حکیم یکی از خانواده های معروف عراق که سال های زیادی به حوزه های علمیه عراق و ملت عراق خدمت کرده اند، بوده است، ابراز داشت: آیت الله حکیم از اساتید بزرگ حوزه علمیه نجف شمار می رفت، درگذشت ایشان ضربه سنگینی به جامعه علمی حوزوی جهان وارد کرده است.

این روحانی شیعه پاکستان با اشاره به این که آیت الله حکیم یکی از مراجع چهارگانه عراق بوده اند و دوستدارانی در سراسر جهان دارند، اظهار داشت: دامنه خدمات علمی، مذهبی و رفاهی او در سراسر جهان گسترده شده است.

وی با تاکید به این که آیت الله حکیم آثار علمی زیادی داشته و کتاب های زیادی را نوشته اند که مورد توجه و استفاده جامعه علمی جهان بوده است، ادامه داد: ایشان پرچمدار اتحاد اسلامی در جهان بوده و توسط بنیاد الحکمه فعالیت های رفاهی زیادی در گوشه و کنار جهان انجام داده اند.

استاد حوزه های علمیه پاکستان به کمک های آیت الله حکیم در سیلاب سال 2020 میلادی و قبل از آن در پاکستان اشاره داشت و گفت: توزیع بسته های حمایتی، ساخت خانه و کمک به خانواده های آسیب دیده از جمله فعالیت های قابل توجه ایشان است.

وی با بیان این که آیت الله حکیم از نوجوانی به تدریس کتب حوزوی علاقه خاصی داشت و به مرد میدان تدریس کتب حوزوی شهرت داشت، افزود: ایشان تلاش های زیادی در راه ارتقاء سطح دانش حوزوی صرف نمود و علاوه بر این به تربیت اخلاقی و تحقیقی طلاب نیز توجه ویژه ای داشت.

حجت الاسلام والمسلمین نقوی در آخر درگذشت این عالم وارسته را به حضرت حجت ابن الحسن العسکری ارواحنا فداه، مراجع تقلید، حجج اسلام والمسلمین سید عزالدین الحکیم و سید ریاض الدین الحکیم، علما، روحانیون، حوزه های علمیه، فرزندان، بازماندگان، علاقه مندان و دوستدارن ایشان تسلیت گفت./988/

ارسال نظرات