۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۶۸۳۹۲۰

لزوم تولید محتوای مناسب و جذاب برای جوانان

لزوم تولید محتوای مناسب و جذاب برای جوانان
در این بازه زمانی که مشکلات متعددی وجود دارد و باتوجه به رویکرد جدیدی که در عملکرد جناب آقای  رئیسی مشاهده می شود امیدواریم از مشکلات پدید آمده در کشور کاسته شود.

حجت الاسلام علیرضا سبحانی استاد و پژوهشگر حوزه در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با توجه به وجود مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در ادوار مختلف تاریخ گفت: در این بازه زمانی نیز مشکلات متعددی در موضوعات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نیز وجود داشت و باتوجه به رویکرد جدیدی که در عملکرد جناب آقای  رئیسی مشاهده می شود امیدواریم از مشکلات پدید آمده در کشور کاسته شود.

وی با برشمردن مشکل کرونا از علل روی آوردن جامعه به سمت فضای مجازی خاطرنشان کرد: باتوجه به تبدیل کلاس های حضوری به مجازی در دوران کرونا ما شاهد حضور بیشتر اجتماعات در فضای مجازی هستیم و از این رو دسیسه فربکاران در فضای مجازی بیشتر خواهد شد و طبعا باید ایجاد امنیت بیشتر مدیریت و نظارت دقیق و درست تری نسبت به فضای مجازی داشته باشیم.

استاد حوزه با بیان لزوم تولید محتوای مناسب ابراز داشت: علاوه بر برقراری امنیت در فضای مجازی باید برای نسل جوان محتوای مناسب و جذاب تولید شود تا ضمن جلوگیری از تاثیر رسانه های غربی، بستری برای ارتقا و رشد و پیشرفت نسل جوان فراهم شود.

پژوهشگر حوزه با اشاره به توجه عامه مردم به فیلم های سینمایی به عنوان ابزار تفریحی و سرگرمی گفت: باید از فرصتی که به سبب تماشای فیلم محیا شده است بهره مند شد و می توان برای انتقال مفاهیم ارزشی و فرهنگی و دینی از ساخت فیلم های سینمایی فاخر و انیمیشن های آموزنده کودکان و نوجوانان استفاده کرد و برای رده های مختلف سنی برنامه ریزی کرد.

حجت الاسلام سبحانی در پایان با توجه به اینکه گرانی کاغذ و ضعف بنیه مالی کتاب و کتابخوانی را با چالش جدی مواجه کرده است خاطرنشان کرد: برای چاره اندیشی معضل قیمت بالای کتاب می توان با تولید کتابهای سودمند با قیمت مناسب و ایجاد نمایشکاه های مجازی و توسعه نشر دیجیتال به این مساله کمک کند.

ارسال نظرات