۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۶۷۴۹۷۷
حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی مطرح کرد؛

مساجد تراز نظام اسلامی و لزوم برنامه‌ریزی

مساجد تراز نظام اسلامی و لزوم برنامه‌ریزی
معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: داشتن مساجدی در تراز انقلاب اسلامی، نیاز مبرم به برنامه‌ریزی منظم و منسجم دارد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، جلسه ستاد مردمی هماهنگی مساجد استان قم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی در این جلسه با اشاره به قرار گرفتن انقلاب اسلامی در آستانه چهل و سومین سال پیروزی انقلاب و گام دوم ابراز کرد: یکی از ظرفیت‌های مغفول مانده که بتواند انقلاب را از این پیچ تاریخی عبور داده و زمینه به وجود آمدن دولت اسلامی در تراز انقلاب را فراهم نماید، سنگرهای کلیدی و هدایت‌بخش و دشمن‌شکن مساجد کشور هستند که اگر ده‌ها هزار مسجد به یکدیگر بپیوندند و از پوسته و حالت جزیره‌ای بودن خارج گردند آنچنان انرژی و سد عظیمی را تولید می‌کنند که تمامی مؤسسات و نهادهای فرهنگی دیگر به گرد آن نمی‌رسند.

معاون جامعه مدرسین در ادامه گفت: مسجد مرکز عبادت خدا و خانه مردم و سنگر اصلی انقلاب اسلامی است و اگر مردم در حول آن با قیام و همدلی روحانیت و امامان جمعه و جماعت و نخبگان فرهنگی و سیاسی جمع شده و در هر شهر و استانی مجمع بزرگ شورای راهبردی و هماهنگی مساجد تشکیل شود این شورا می‌تواند انقلاب اسلامی را برای رسیدن به تکامل و دستیابی به مساجد تراز نظام اسلامی کمک مؤثر کند.

وی در پایان اظهار داشت: برای رسیدن به این اهداف که همان داشتن مساجدی در تراز انقلاب اسلامی می‌باشد نیاز مبرم به برنامه‌ریزی منظم و منسجم می‌باشد که امیدواریم مردم عزیز با همکاری نهادهای مرتبط به این امر مهم اقدام کند./1350/د102/ب1

ارسال نظرات