۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۶۷۴۱۰۱
نماینده ولی فقیه در کاشان:

تکریم و تجلیل شهدا باید همراه با عمل به وصایای آنها باشد

تکریم و تجلیل شهدا باید همراه با عمل به وصایای آنها باشد
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: تکریم و تجلیل از شهدا خوب و پسندیده است، اما تکریم و تجلیل شهدا باید همراه با عمل به وصایا و آرمان های شهدا باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی جمعه شب در دهمین یادوار شهدای فین کاشان که در آستان مقدس امامزاده ابراهیم فین کاشان برگزار شد با اشاره به اینکه یادواره شهدا باید ما را متحول کند، گفت: برگزاری یادواره ۶۱ شهید منطقه فین کاشان با هدف زنده نگه داشتن یاد و راه و آرمان‌های شهدا است.

وی افزود: با توجه به وصایای شهدا و شناخت آرمان‌ها و با برجسته کردن فراز‌هایی از وصایای شهدا نباید اجازه داد تا یاد و خاطره و آرمان‌های شهدا به فراموشی سپرده شود.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه شهدا پیام‌هایی برای ما داشتند، گفت: قرآن به پیام‌های شهدا تأکید دارد در حالیکه ما پیام شهدا را نگرفته ایم.
 
وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید برگزاری یادواره شهدا کمتر از شهادت نیست و بزرگداشت شهدا تجلیل و تکریم از شهدا به منزله خود شهادت است بلکه فرمود بالاتر از خود شهادت است.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه تکریم و تجلیل از شهدا خوب است اما تکریم و تجلیل شهدا باید همراه با عمل به وصایای شهدا باشد، افزود: برخی از شهدا در وصایای خود بر حفظ حجاب، برخی دیگر گریه برای امام حسین و برخی دیگر بر حضور در نماز جمعه تأکید دارند.

نماینده ولی فقیه در کاشان بر بیان یک فراز از وصیت نامه شهدا در یادواره شهدا تأکید کرد و گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید راه شهدا گم شدنی نیست، از این رو راه شهیدان حاج قاسم سلیمانی ها، بهشتی ها، صدوقی ها، اشرفی ها، مدنی‌ها و هاشمی نژاد‌ها گم شدنی نیست.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه فراز‌هایی از وصایای شهدا باید نوشته و در خانه شهدا برجسته و در معرض دید باشد، افزود: کلامی زیباتر از کلام شهدا که روح شان در تسخیر قرآن و حدیث، نهج البلاغه و نهج الفصاحه و صحیفه سجادیه بود وجود ندارد.

وی افزود: شهدا چون مصلح هستند کارشان هم به صلاح و فلاح است و اگر شهیدی نمازی از او قضا شده باشد علما فتوا دادند چون شهدا همه چیز خود را برای خدا دادند و با خدا معامله کردند و چیزی برای خودشان باقی نگذاشتند مدیون نیستند.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: انتقال آرمان‌های شهدا به نسل بعدی برای الگو برداری نسل جوان است تا گیج و حیران نباشند و به دنبال الگو‌های غربی و بیگانه نباشند، چراکه ما شهدا را داریم که بهترین الگو برای نسل جوان هستند.

لازم به ذکر است، در این مراسم با حضور آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در کاشان از کتاب ۳۰۰ صفحه‌ای «بربال افلاکیان» نوشته عباسعلی سعیدی پور که در آن تصاویر، وصایا و زندگی نامه ۶۲ شهید منطقه فین کاشان گردآوری شده است، رونمایی شد.

شایان ذکر است: از ۶۲ شهید منطقه فین کاشان ۱۳ شهید مفقود الاثر بودند که تاکنون پیکر ۴ شهید مفقود الاثر به کاشان برنگشته است که کم سن‌ترین شهید منطقه فین کاشان ۱۴ سال و مسن‌ترین شهید ۵۱ سال و میانگین سنی شهدای فین کاشان ۱۹سال است و در بین شهدای فین کاشان دو بانوی شهیده صالحی در بمباران‌های دفاع مقدس و شهیده محترم بانوی قاضیان شهید حجاب و عفاف در مسجد گوهرشاد که در جوار امامزاده قاسم فین کاشان مدفون است دیده می‌شود./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات