۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۶۷۰۵۸۳
مدیر حوزه علمیه مازندران:

وحدت حوزه و دانشگاه نباید ظاهری و شکلی باشد

وحدت حوزه و دانشگاه نباید ظاهری و شکلی باشد
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، وحدت حوزه و دانشگاه را راهبردی مهم برای خنثی سازی توطئه دشمنان علیه انقلاب و نظام اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مشترک حوزه و دانشگاه که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، وحدت حوزه و دانشگاه را راهبردی مهم برای خنثی سازی توطئه دشمنان علیه انقلاب و نظام اسلامی دانست.

وی، وحدت حوزه و دانشگاه را از ابتکارات ارزشمند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دانست و افزود: مقام معظم رهبری نیز همواره بر تعامل و وحدت میان حوزویان و دانشگاهیان تأکید داشته و دارند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که وحدت میان حوزه و دانشگاه نیازمند تعامل سازنده و مستمر میان این دو نهاد علمی کشور است، خاطرنشان کرد: باید سطح همکاری های علمی، فرهنگی و دینی این دو نهاد مهم علمی کشور بیشتر تقویت شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران، یکی از مهم ترین تلاش های دشمنان در طول چهار دهه اخیر را ایجاد اختلاف و تقابل میان حوزه و دانشگاه دانست و تصریح کرد: وحدت میان حوزه و دانشگاه باید از حالت شعاری خارج شود و با برگزاری نشست های مستمر در جهت تقویت این همکاری ها گام های بیشتری برداشته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید دکتر مفتح، از ایشان به عنوان یکی از مهم ترین پیشگامان وحدت عملی میان حوزه و دانشگاه یاد کرد و گفت: این شهید والامقام در راه تحقق این آرمان بلند که تداوم مسیر انقلاب اسلامی در ساحت علم و فرهنگ بود بی وقفه تلاش و مجاهدت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، از وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان راهبرد مهم امام خمینی(ره) در تحقق اسلام ناب یاد کرد و افزود: امروز یکی از مهم ترین وظایف حوزویان و دانشگاهیان دفاع از انقلاب و آرمان های اصیل نظام اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که حوزه و دانشگاه باید پاسدار ارزش های ناب انقلاب اسلامی باشند، خاطرنشان کرد: برای تحقق این مسأله، وحدت عملی میان حوزویان و دانشگاهیان امری ضروری است که باید به آن توجه جدی شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز دشمن برای ضربه زدن به انقلاب و تفکر حاکم بر این نظام الهی از همه توان خود بهره گرفته است، ادامه داد: خنثی سازی توطئه دشمنان علیه اسلام و انقلاب نیازمند تقویت وحدت میان حوزه و دانشگاه است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با تأکید بر این که وحدت میان حوزه و دانشگاه ظاهری و شکلی نیست بلکه بر مبنای یک اصول بنیادین است، تصریح کرد: ارزش ها و دغدغه های دینی و فرهنگی و همچنین مبانی معرفت شناختی در وحدت عملی میان حوزه و دانشگاه بسیار مورد توجه خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که عدم وحدت میان حوزه و دانشگاه، زیان و خسارت هایی را برای جامعه در پی خواهد داشت، افزود: وحدت حوزه و دانشگاه نقش بسیار مهمی در تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی خواهد داشت./950/پ210/ب1

ارسال نظرات