۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۶۶۸۶۸۳
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه:

۲۰۰ هزار بسته معیشتی بین اقشار آسیب پذیر کرمانشاه توزیع شد

۲۰۰ هزار بسته معیشتی بین اقشار آسیب پذیر کرمانشاه توزیع شد
کرمانشاه - سردار بهمن ریحانی گفت: باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه کمک های مومنانه تاکنون بیش از۲۰۰ هزار بسته معیشتی بین اقشار آسیب پذیر کرمانشاه توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، سردار بهمن ریحانی، فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج با عنوان اینکه رویکرد همه برنامه ها نهضت خدمات خالصانه و مومنانه است، اظهار داشت: برنامه های هفته بسیج امسال از ۳۰ آبان ماه آغاز و تا ۶ آذر ماه با شعار محوری «بسیج، پیشرو خدمت، امیدآفرین» برگزار خواهد شد.

ریحانی با اشاره بر شرایطی که بیماری کووید ۱۹ به وجود آورده است افزود: امسال نگاه متفاوتی به روز شمار برنامه ها و اجرای آن داریم و برنامه ها را از نظر حجم مانند سال های گذشته نداریم اما باید فضایی ایجاد شود تا ملت ما با تفکر و فرهنگ بسیجی این یادگار امام را فراموش نکنند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با توجه به تمام هجمه های جهان استکبار که به کشور ما دارد گفت: کشور ما روز به روز سربلند تر می شود و با شتاب بیشتری به سوی خواسته های انقلابی پیش می رود.

وی گفت: بسیج شجره طیبه الهی است و امروز شاهد آن هستیم به برکت تفکر بسیجی نهضت های حق طلبانه در کشورهای مختلف دنیا به عنوان یک تفکر جهانگیر علیه ظالمان ترویج شده است.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با عنوان اینکه فرهنگ بسیجی نظام ما را بیمه کرده است گفت: ملت بزرگ ایران نیز علیرغم مشکلات اقتصادی و بهداشتی براساس آن یک فرهنگ واحدی را برای دستیابی به اهداف والای انقلاب پیش گرفته اند.

ریحانی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط کرونایی برای اجرای برنامه های هفته بسیج محدود هستیم؛ روزشمار هفته بسیج به ترتیب بسیج، معنویت و سلامت، بسیج فرزند مسجد خادم مردم، بسیج مبتکر حل مسئله، بسیج الگوی سبک زندگی ایرانی اسلامی، بسیج ولایی انقلابی و تمدن ساز، بسیج نیروی مقاومت ملت ایران و بسیج خدمت مومنانه و ایثارگری است.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با اشاره بر اینکه در شرایط کنونی اجرای برنامه های خدمات بهداشتی و سلامت محور در اولویت است افزود: در این خصوص کار گسترده ای به صورت اجرای طرح محله محور در سراسر استان است که براساس تفاهم نامه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی اجرا می شود.

وی اضافه کرد: در اجرای طرح محله محور بیماریابی فعال و نیز مراقبت از افراد مرتبط با بیمار در دستور کار قرار دارد.

ریحانی با عنوان اینکه خدمات مختلف بهداشتی با هدف کم کردن ورودی به بیمارستان ها است ادامه داد: اجرای این برنامه ها توسط گروه های مختلف پزشکی، بهورزان، پرستاران و ... ارائه می شود همچنین کمک های معیشتی به این خانواده ها نیز در دستور کار قرار دارد.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه تشریح کرد: اجرای طرح نذرخون در سراسر استان، اعزام تیم های پزشکی و درمانی طرح شهید رهنمون، رفع آلودگی معابر و اماکن عمومی، برپایی ایستگاه آمران سلامت، توزیع رایگان بسته های بهداشتی، اعزام کلینیک سیار دامپزشکی به مناطق محروم از دیگر برنامه های هفته بسیج است.

این فرمانده نظامی گفت: اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان در ۷۶ مسجد استان انجام شده است و تا کنون ۱۶ هزار خدمات حقوقی به مردم ارائه شده است و در هفته بسیج نیز ارائه خدمات حقوقی رایگان به افراد نیازمند، مشاوره های حقوقی، حضور گروه های جهادی حقوقی در زندان ها و آزادی ۴۱ نفر از محکومان غیرعمد اجرا می شود.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه عنوان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه کمک های مومنانه تا کنون بیش از ۲۰۰ هزار بسته معیشتی به ارزش ۵۱ میلیارد تومان میان افراد نیازمند و آسیب دیده از کرونا توزیع شده است که طی هفته بسیج نیز ۱۵ هزار بسته دیگر توزیع خواهد شد و به منظور توزیع عادلانه این بسته ها سامانه ای در نظر گرفته شده است.

ریحانی تصریح کرد: عطرافشانی مزار مطهر شهدا، برگزاری جشنواره مجازی جهادگران علم و فناوری، برپایی میز خدمت، اعزام طلاب و دانشجویان به بیمارستان های استان به منظور همکاری با کادر درمان از جمله دیگر برنامه های هفته بسیج است.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با اعلام اینکه بالغ بر ۶۰ تخت به بیماران کرونایی اختصاص داده ایم گفت: در طرح جدید نیز ۲۷ تخت پیشرفته با تجهیزات به بیماران اختصاص داده شده است.

ریحانی با بیان اینکه در صورت نیاز برپایی یک بیمارستان صحرایی مجهز و به روز را پیش بینی کرده ایم اظهار داشت: در شیفت بندی های بیمارستان ها نیز از تمام پرستاران سرباز و نیز پرستاران پاسدار بازنشسته نیز که تمایل و تخصص کافی را داشتند، در خدمت رسانی به بیماران کرونایی کمک گرفته می شود‌./1400/

ارسال نظرات