۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۶۶۵۳۵۵
مدیرکل اوقاف لرستان:

ایجاد و احیای موقوفات فرصتی برای محرومیت زدایی است

ایجاد و احیای موقوفات فرصتی برای محرومیت زدایی است
لرستان - حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به رسالت اوقاف در زمینه ایجاد و احیای موقوفات، گفت: این مهم در رفع مشکلات و فقرزدایی مؤثر است.

حجت الاسلام سید محمد طباطبایی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: ۱۳ وقف جدید از ابتدای امسال تاکنون در لرستان ثبت شده است.

مدیرکل اوقاف لرستان با بیان اینکه بیشتر این موقوفات زمین و با نیت احداث مسجد و حسینیه بوده است، افزود: ارزش ریالی این موقوفات جدید بیش ‌از ۱۵ میلیارد تومان است که در شهرهای مختلف استان وقف شده‌اند.

وی آزاد سازی موقوفات را از اولویت های مهم اوقاف دانست و یادآور شد: در شش ماه اول امسال ۱۳ موقوفه به ‌صورت غیرقانونی تصرف شده بود با رأی محاکم قضایی از دست موقوفه‌خواران آزاد شده است.

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به سند دار شدن ۸۶ رقبه در استان لرستان اذعان داشت: با سنددار شدن این ۸۶ رقبه، تعداد رقبه‌های سند دار در استان لرستان به بیش ‌از ۴۰۰ رقبه رسیده است.

مدیر کل اوقاف لرستان در ادامه با اشاره به اقدامات فرهنگی اوقاف لرستان در ایام شیوع کرونا افزود: با شیوع کرونا و رزمایش «کمک مؤمنانه» در مرحله اول ۷ هزار بسته معیشتی تهیه و توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: با آغاز مهر ماه و اجرای طرح مهر تحصیلی ۶۰۰ پَک تحصیلی برای دانش‌آموزان نیازمند تهیه و توزیع و ۷۰۰ بسته معیشتی برای نیازمندان تهیه شده است.

مدیر کل اوقاف لرستان عنوان داشت: یکی از برنامه های مهم اوقاف هدایت نیت واقف به سمت نیازهای جامعه و تلاش برای رفع مشکلات و کاهش فاصله طبقاتی است./9451/ت210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات