۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۶۴۶۱۵
در حرم امام رضا؛

مراسم بزرگداشت شهید هاشمی نژاد برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهید هاشمی نژاد برگزار شد
خراسان رضوی - مراسم بزرگداشت شهید هاشمی نژاد، نویسنده و از روحانیون مبارز انقلاب اسلامی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم بزرگداشت شهید هاشمی نژاد امروز در ایوان مقصوره حرم مطهر رضوی برگزار شد.

بنابراین گزارش، شهید سید عبدالکریم هاشمی نژاد متولد 1311 در شهرستان بهشهر از توابع استان مازنداران بود. وی دوران تحصیل ابتدایی خود را در روستایی به نام کوهستان گذراند و زیر نظر آیت الله کوهستانی از علما و عارفان بزرگ آن زمان رشد کرد.

بعد از آن به شهر قم مهاجرت کردند و زیر نظر اساتید بزرگی همچون امام خمینی(ره)، حضرت آیت الله العظمی بروجردی و دیگر اساتید مشغول تحصیل شدند. بعد از اتمام تحصیل و رسیدن به مرحله اجتهاد برای انجام تبلیغ دینی به مشهد مقدس مهاجرت می‌کند و مبارزات خود را در مشهد به صورت فراگیر آغاز می کند و به عنوان یکی از سه ضلع اصلی مبارزه در کنار رهبر معظم انقلاب و مرحوم آیت الله طبسی در مشهد بوده و به یکی از پایه‌گذاران و رهبران انقلاب اسلامی در خطه خراسان تبدیل شدند.

شهید هاشمی نژاد، نویسنده و از روحانیون مبارز انقلاب اسلامی در ایران بود، این مبارز خستگی‌ناپذیر در مدت مبارزه‌اش علیه شاه چهار بار دیگر روانه زندان شد.

شهید هاشمی نژاد پس از انقلاب دبیر حزب جمهوری اسلامی در مشهد شد، وی با رای مردم استان مازندران به عنوان نماینده مجلس خبرگان قانون اساسی انتخاب شد.

مناظرۀ دکتر و پیر، درسی که حسین علیه‌السلام به انسان‌ها آموخت و راه سوم بین کمونیزم و سرمایه‌داری از مشهورترین آثار اوست.

شهید هاشمی‌نژاد ۷ مهر ۱۳۶۰ش هم زمان با شهادت امام جواد(ع) در محل دفتر حزب جمهوری اسلامی مشهد طی یک عملیات انتحاری به شهادت رسید.

گفتنی است در این مراسم معنوی قاریان قران کریم و مداحان اهل بیت(ع) به عزاداری و مرثیه سرایی پرداخته و حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر فرزانه، دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان شجاعت، ساده زیستی و داشتن روحیه انقلابی را از ویژگی های شهید هاشمی نژاد خواند./864/پ210/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات