۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۶۳۴۳۸
امام‌جمعه موقت فردوس مطرح کرد؛

مسیر شهدا، تنها خط مستقیم برای دستیابی به رستگاری

مسیر شهدا، تنها خط مستقیم برای دستیابی به رستگاری
خراسان جنوبی - حجت‌الاسلام کامجو گفت: مسیر و روندی که شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم ترسیم کردند، تنها خط مستقیم برای رسیدن به مقصد متعالی و حصول رستگاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام علیرضا کامجو، امام‌جمعه موقت فردوس، امروز در یادواره شهید اسماعیل محمدزاده، به تبیین نقش ویژه شهدا در تعالی جامعه اسلامی پرداخت.

وی با بیان اینکه جامعه امروز ما نیاز شدید و مبرمی به افکار و اندیشه‌های شهیدان دارد، افزود: در این زمینه همه ما وظیفه داریم با تمام توان نام و یاد و سیره شهدا را حفظ کرده و آن را به نسل‌های جدید معرفی و منتقل کنیم.

حجت‌الاسلام کامجو تصریح کرد: در مقابل دشمنان برای تضعیف انقلاب و اسلام دست به هر حربه‌ای می‌زنند؛ به‌گونه‌ای که قصد دارند مکتب ائمه اطهار (ع) که شهدای ما با نثار جان و ریختن خون پاک خود آن را آبیاری کردند، از بیخ و بن برکنند؛ به همین دلیل رسالت و وظیفه همه ما در حفاظت و حراست از این میراث گران‌قدر سنگین است.

وی خاطرنشان کرد: مسیر و روندی که شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم ترسیم کردند، تنها خط مستقیم برای رسیدن به مقصد متعالی و حصول رستگاری است.

حجت‌الاسلام کامجو با اشاره به وظیفه آحاد مردم در حراست از میراث شهدا، اظهار کرد: سبقت و سرعت در خدمت به مردم، انس با خداوند، آماده بودن برای انجام تکلیف در تمام شئون و وفاداری به ولایت چهار وظیفه اصلی مردم در دوران بعد از شهدا است تا از این طریق مسیر و راه پرافتخار شهدا پر رهرو باقی بماند.

حجت‌الاسلام کامجو با اشاره به پیام خداوند در قرآن کریم، اظهار کرد: خداوند می‌فرماید اگر بویی از انسان شدن به مشامت خورده است شیطان را اطاعت مکن و شیطان امروز ما آمریکاست.

وی تصریح کرد: شهدای اسلام و دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و همه بزرگانی که در راه خدا جانشان را تقدیم کردند از نمونه بارز حفظ عهد و پیمان بین خدایشان هستند که تا پای جان ایستادند اما از مواضعشان کوتاه نیامدند.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهید اسماعیل محمدزاده، اضافه کرد: شهید محمدزاده انسانی پرتلاش و کوشا و در عین حال اهل درس و تحصیل بود و رسالت خود را به عنوان یک نیروی ارتشی چه پیش از انقلاب و چه پس از آن به‌خوبی ایفا کرد.

گفتنی است، مراسم حسینیه شهدا از مدتی پیش در فردوس آغاز شده است که در قالب یادواره هر شهید با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مقابل منزل شهدا برگزار می‌شود و با استقبال زیادی روبرو شده است./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات