۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۶۶۲۴۶۹
مدیر مدرسه علمیه شهیدین یادآور شد؛

نحوه برخورد آیت الله قدوسی با افراد ناصالح

نحوه برخورد آیت الله قدوسی با افراد ناصالح
مدیر مدرسه علمیه شهیدین گفت: آیت الله قدوسی در عین سخت‌گیری در بیت المال، نسبت به اموال شخصی خود بخشندگی کلانی داشت و با صالحان متواضع و نسبت به ناصالحان گردن فراز بود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدرضا طباطبایی مدیر مدرسه علمیه شهیدین در آیین بزرگداشت سالروز شهادت آیت الله علی قدوسی(ره) که عصر امروز به همت مدرسه علمیه منتظریه(حقانی) و شهیدین به صورت مجازی برگزار شد، درباره شخصیت آیت الله قدوسی اظهار داشت: از عجایب آفرینش این است که انسان در جهت مثبت ممکن است که نقش یک فرد یا یک ملت را ایفا کند و گاهی یک فرد، حتی نقش یک انسان را ایفا نکند و مثل یک حیوان باشد اما در هیچ صنفی از موجودات این گونه نیست؛ کما این که امام راحل درباره شهید بهشتی(ره) فرمودند که بهشتی یک ملت بود برای این ملت.

وی درباره شخصیت انسانی و اسلامی شهید آیت الله قدوسی گفت: ایشان در قدرت و توانمندی فوق العاده بود، به طوری که واقعاً می توان گفت که اداره یک کشوری مثل ایران برای ایشان کار ساده ای بود چرا که فردی پر توان و در کار و تلاش، خستگی ناپذیر بود.

مدیر مدرسه علمیه شهیدین با بیان این که شخصیت آیت الله قدوسی ذوابعاد بود، تصریح کرد: غالب افرادی که با ایشان بودند، این عالم را به صلابت و قاطعیت می شناختند، در صورتی که علاوه بر این صفات، بسیار رأفت داشتند؛ ایشان در مسأله بیت المال سختگیر بودند اما در امور مالی شخصی، بخشندگی های سنگین و کلانی داشتند؛ همچنین، در برابر افراد صالح به صورت بسیار چشمگیری متواضع و در برابر افراد ناصالح بسیار گردن فراز بودند.

وی آیت الله قدوسی را از بازوان فعال امام راحل عنوان کرد و افزود: ایشان یکی از افراد اثرگذار در پیدایش انقلاب اسلامی و به پیروزی رسیدن انقلاب و شکل گیری نظام جمهوری اسلامی و اسقرار این نظام شناخته می شوند و از بازوان فعال امام راحل عظیم الشأن بودند.

حجت الاسلام طباطبایی اظهار داشت: اگر فرض کنیم که روح مقدس آیت الله قدوسی برای ما در دسترس قرار می گرفت که با ایشان مکالمه ای برقرار کنیم و سؤال می کردیم که اگر به این دنیا بر می گشتید و زمان هم به دهه چهل و پنجاه بر می گشت آیا باز همان فعالیت های گذشته را تکرار می کردید؟ پاسخ شهیدان قدوسی، بهشتی و دیگر شهدای انقلاب، نظام و در رأس همه امام راحل، مثبت بود چرا که آنها اینگونه توضیح می دادند که به وظیفه خود عمل کردیم و به مفاسدی که اشاره می کنید، به صورت کامل احاطه داریم و بخشی از آنها ناشی از عمل نکردن شما به وظایف‌تان است.

وی گفت: باید فکر کنیم که چطور می خواهیم جواب خدا، رسول خدا(ص)، ائمه اطهار(ع)، امام راحل(ره) و شهدا را در آینده بدهیم و باید در کارها و فعالیت های‌مان تجدید نظر کنیم./822/پ202/ف

ارسال نظرات