۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۶۶۱۵۱۶
استاد حوزه علمیه:

سخنان ائمه اطهار با توجه به شرایط زمانی و مکانی برای مردم تبیین شود

سخنان ائمه اطهار با توجه به شرایط زمانی و مکانی برای مردم تبیین شود
خوزستان - حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان اینکه شور و شعو حسینی بسیار لازم است، گفت: سخنان ائمه اطهار با توجه به شرایط زمانی و مکانی برای مردم تبیین شود.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه محرم امسال در شرایط استثنایی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: شور و نشاط حسینی در ایران و خارج از کشور، وجوب تعظیم شعائر و زنده نگه داشتن عاشورا و افزایش شور و شعور حسینی از جمله عللی است که همواره در پاسداشت ماه محرم مورد توجه قرار می‌گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه پاسداشت و حفظ سلامتی خود و دیگران باید در محرم امسال ملاحظه شود، تأکید کرد: فتوای ارزشمند و حکیمانه رهبرانقلاب مبنی بر پیروی از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا، بسیار قابل توجه است؛ از این رو مساجد، هیأت‌ها و تکیه ها، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را سرلوحه قرار بدهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به اینکه در روضه‌های خانگی و مجالس حسینی باید توجه ویژه‌ای به دستورالعمل‌های بهداشتی شود، گفت: همه خواسته‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا در زمینه چگونگی اقامه مجالس عزای حسینی باید اجرا شود، چنین دستورالعمل‌هایی سخت نیستند و رعایت شان برای حفظ سلامتی و اقامه عزای حسینی ضروری است.

وی با بیان اینکه شور و شعو حسینی (بصیرت، معرفت و آگاهی) بسیار لازم است، تصریح کرد: سخنان ائمه اطهار با توجه به شرایط زمانی و مکانی برای مردم تبیین شود و در عین حال آخرین توصیه‌های رهبری در بحث تحریف به مناسبت زمان گفته شود.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: آیات و روایات را با مصادیق و مواردی که امروز در جامعه روبرو هستیم، شرح دهیم تا شاهد اقتدای بیش از بیش به سیدالشهدا باشیم./۹۴۵۶/ت210/ب1
ارسال نظرات