۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۵۸۷۶۹
حجت الاسلام ولدان:

نماز جمعه قلب فرهنگی و قرارگاه ایمان و بصیرت است

نماز جمعه قلب فرهنگی و قرارگاه ایمان و بصیرت است
مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قم نماز جمعه را پایگاهی دشمن شکن و وحدت آفرین دانست و گفت: نماز جمعه قلب فرهنگی شهر و قرارگاه ایمان، اخلاق و بصیرت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدباقر ولدان مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به اهمیت نماز جمعه در قرآن کریم گفت: 41 سال انقلاب و نماز جمعه جلوه هایی از شکوه، حماسه و شکوه داشته و وحدت و همبستگی ملت ایران را به رخ جهان کشیده است.

وی نماز جمعه را پایگاهی دشمن شکن و وحدت آفرین دانست و افزود: نماز جمعه حج هفتگی است، در آستانه چهل و یکمین سالگرد نماز جمعه در انقلاب اسلامی هستیم و به فرموده امام راحل نماز جمعه از بزرگترین عنایات الهی به شمار می رود.

حجت الاسلام ولدان نماز جمعه را قلب فرهنگی شهر و قرارگاه ایمان، اخلاق و بصیرت دانست و اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب نماز جمعه محل روشنگری و هدایتگری سیاسی و فرهنگی است، نماز جمعه پشتوانه ای قوی برای ملت مسلمان ایران است.

وی ادامه داد: شعار نماز جمعه امسال در ایران قوی، همبستگی ملی و مسؤولیت اجتماعی است، نماز جمعه صندوق ذخیره معنوی نظام و مرکز رونق و ازدیاد قدرت نرم انقلاب اسلامی است، نماز جمعه سبب نزدیک شدن دل ها، تقویت ایمان و استحکام رابطه امام و امت می شود.

مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قم با بیان این که مؤمنان در حج هفتگی آمادگی خود را برای سربازی امام زمان(عج) اعلام می کنند، ابراز داشت: نماز جمعه قم سرآمد نماز جمعه های کشور از نظر کمی و کیفی است، علما و شخصیت های بزرگی مانند مرحوم آیت الله العظمی اراکی، مرحوم آیت الله مشکینی و مرحوم آیت الله امینی و حضرت آیت الله جوادی آملی در قم اقامه نماز جمعه کرده اند و امروز هم شخصیت های برجسته امامت جمعه قم رابر عهده دارند.

وی عنوان کرد: مصلای قم به یک قرارگاه تبدیل شده است، در طول سالیان گذشته به ویژه سال قبل مصلای قم میزبان گروه های زیادی از عزیزان جهادی، هیئات مذهبی، تشکل های بسیجی و برنامه های متعدد و متنوع فرهنگی و اجتماعی بوده است.

حجت الاسلام ولدان خاطرنشان کرد: امروز افتخار می کنیم که توانسته ایم با همیاری مردم و کمک خیران در عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب لبیک بگوییم.

ارسال نظرات