۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۶۵۲۸۱۰
پرونده روایت جنایت (1)

بررسی پرونده رسالت رسانه با موضوع صهیونیسم در خبرگزاری رسا

بررسی پرونده رسالت رسانه با موضوع صهیونیسم در خبرگزاری رسا
امنیت منطقه با حضور رژیم صهیونیستی تحت الشعاع قرار گرفت و از همان ۱۹۴۸ با آشوب روبه رو بود، نوع مواجهه رسانه با این موضوع شوم نشان از واقعیت‌های پنهان صاحبان رسانه دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، رژیم صهیونیستی از زمانی که وارد منطقه شد، به بهانه‌های مختلف جنگ‌های سنگینی را به راه انداخت، از تجاوز و خشونت در فلسطین اشغالی تا جنگ شش روزه اعراب با اسرائیل و اتفاقات دیگری که کم نیستند.

اما کمپانی‌ها و رسانه‌های بزرگ وابسته به صهیونیسم ابعاد خشونت‌بار و جنایات رژیم صهیونیستی را پوشش ندادند و حتی راوی صحنه‌هایی از مظلومیت غاصبان بودند، فیلم‌هایی همچون باباجون، هفت روز در انتبه و فالس با بشیر گوشه‌ای از تحریف واقعیت را بازنمایی می‌کند.

پرونده روایت جنایت با بررسی ابعاد بازنمایی صهیونیسم در رسانه‌ها در قالب نقد فیلم، گفت‌وگو، گزارش و یادداشت خواهد پرداخت. در بخش اول به سینمای هالیوود در مواجهه با موضوع صهیونیسم، در بخش دوم سینمای رژیم صهیونیستی و در بخش سوم به مواجهه رسانه‌های ایرانی با مقوله صهیونیسم خواهیم پرداخت.

بر خلاف تصور بخشی از افکار عمومی، سینمای ایران سهم زیادی در بازنمایی صهیونیسم در رسانه ندارد و کارهای قوی زیادی در این حوزه تولید نشده است اما با وجود صرف بودجه‌های کلان در حوزه عشق مثلثی، باز اعتراضات قشری خاص در موضوع سینمای دشمن‌شناسی تعجب برانگیز است. /882/ 302/

ارسال نظرات