۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۶۴۶۶۲۷
حجت الاسلام حسینی نژاد در گفت و گو با رسا:

خودکفایی اقتصادی در گرو تحقق جهش تولید است

خودکفایی اقتصادی در گرو تحقق جهش تولید است
رییس مجمع نمایندگان طلاب با بیان اینکه خودکفایی اقتصادی در گرو تحقق جهش تولید است، بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان، مقابله با قاچاق و رفع قوانین دست و پاگیر تأکید کرد.

حجت الاسلام سید علی اکبر حسینی نژاد رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با بیان این که کشور ما مشکلات اقتصادی زیادی از جمله بیکاری و اشتغال دارد و با اشاره به اهمیت تولید گفت: تولید در تمام دنیا در جهت خودکفایی و برطرف کردن نیاز است و این که کشورها که ادعای برتری صادرات نسبت به دیگر کشورها دارند، به نقش تولید بر می گردد.

رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت تولید تصریح کرد: در کشور ما مقام معظم رهبری با اشرافی که بر جهات مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دارند، می دانند که اگر مملکت به سراغ تولید نرود و نسبت به تولید جهش پیدا نکند، بیکاری روز به روز بیشتر می شود؛ وقتی که بیکاری باشد در مسائل فرهنگی، دینی و اعتقادی مردم نیز تأثیر خواهد داشت، بدین جهت رهبر معظم انقلاب شعار امسال را جهش تولید اعلام کردند.

وی با اشاره به معضل قاچاق در کشور افزود: جهش تولید عواملی نیاز دارد که اگر این مقدمات صورت نگیرد، جهشی در تولید محقق نمی شود و از موانع تولید خواهد بود؛ یکی از این مسائل بسیار ضروری در امر تولید، جلوگیری جدی از ورود قاچاق است.

حجت الاسلام حسینی نژاد با تأکید بر مقابله با قاچاق اظهار داشت: ورود کالا قاچاق تولید داخل را با مشکلات جدی مواجه می کند و آسیب های جدی در پی دارد.

وی یکی دیگر از الزامات جهش تولید را رفع موانع تولید دانست و گفت: راهکارهای رفع این موانع مختلف است، بخشی از آنها بروکراسی هایی است که در ادارات ما وجود دارد و افراد باید ماه ها به دنبال مجوز باشد تا مواد اولیه و جنسی را تولید و یا مجوزی برای راه اندازی کارگاه تولیدی دریافت کنند؛ این معضل عظیمی در کشور ما است که رهبر معظم انقلاب فرمود در برخی از کشورها مجوز این نوع تولیدی ها را چند روزه می دهند.

رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم حمایت از تولید را از دیگر الزامات جهش تولید عنوان و تصریح کرد: اگر کسی عهده دار امر تولید شد، تولید غیر از کارهای قاچاق و زیرزمینی است که برخی انجام می دهند، چرا که شاخص بوده و در برابر چشمان همه قرار دارد و نقش دولت، نقش نظارتی بر آن است و از آن فرد  مالیات می خواهد.

وی بر حمایت بیشتر دستگاه های اجرایی از تولید کنندگان اشاره کرد و افزود: هر کسی که در امر تولید ورود می کند، خود را در برابر دریای متلاطمی از قوانین قرار می دهد که همه دستگاه ها به آن دسترسی دارند و باید هم این اشراف وجود داشته باشد؛ گاهی قوانین دست و پاگیر و دخالت های نادرست سبب ورشکستگی مجموعه های تولیدی می شود.

حجت الاسلام حسینی نژاد با ضروری دانستن راه اندازی سامانه نظارت بر صادرات و واردات اظهار داشت:  سامانه های هوشمندی نیاز است که بر صادرات و واردات نظارت کند تا از صادرکردن کالایی که در داخل کم بوده و از وارد کردن کالاهایی که در داخل فراوان است، جلوگیری شود.

وی با اشاره به لزوم جوانگرایی در کشور گفت: میدان دادن به جوانان و بهره مندی از ظرفیت آنها مسأله دیگری است که در راستای جهش تولید باید تحقق پیدا کند و بایستی به جوانان اطمینان کرد و بها داد.

رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم با بیان این که روحیه جهادی در جهش تولید مهم است، تصریح کرد: دستگاه های اجرایی و دولتی ها باید روحیه جهادی را در میان مردم تزریق و رسانه های ما باید روحیه جهادی ایجاد کنند؛ متأسفانه گاهی در جامعه ما روحیه تنبلی تبلیغ می شود و همه به دنبال کارهای لوکس، سطحی و اداری هستند و جوان امروز حاضر نیست که کارهای فنی انجام دهد، در نتیجه تولید با چنین روحیه هایی نمی تواند جهش پیدا کند.

وی بر ضرورت فرهنگ سازی از سوی دستگاه های اجرایی تأکید کرد و افزود: همه دستگاه های نظام علی رغم کمک هایی که انجام می دهند، باید فرهنگ مملکت را اصلاح کنند./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات