۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۶۴۳۰۰۴
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

هفته درختکاری حاوی پیام «آری به تسخیر طبیعت و نه به تخریب آن» است

هفته درختکاری حاوی پیام «آری به تسخیر طبیعت و نه به تخریب آن» است
امام جمعه بجنورد گفت: هفته درختکاری بهانه‌ای برای این است که مردم را نسبت به نعمت‌های خداوند متوجه کنیم؛ زیرا این نعمت‌ها در تسخیر ما هستند و نباید آن‌ها را تخریب کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در آیین کاشت درخت به مناسبت هفته درختکاری، اظهار کرد: یکی از نعمت‌های عالم هستی جنگل‌ها، درخت‌ها و سرسبزی‌های عالم طبیعت است؛ زیرا خداوند این درختان را برای زینت زمین آفریده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر این درختان و جنگل‌ها نشانه توحید است، افزود: با نگاه کردن به برگ درختان، معرفت انسان افزوده می‌شود اینکه چگونه خداوند این درختان را آفریده تا آب را از زمین گرفته و به ساقه و برگ‌ها برساند و رشد کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: خود درخت یک کتاب توحید است؛ به‌گونه‌ای که وقتی انسان درختان و جنگل‌ها را ملاحظه می‌کند درواقع کتاب عالم هستی و تکوین را مطالعه کرده و به معرفت او افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن درختان در تنفس و بهره‌گیری ما از هوای سالم نقش دارند؛ زیرا هوا را تلطیف، تنظیم و تصفیه می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: برکات و نعمت‌های زیادی از قِبَل درختان و جنگل‌ها نصیب ما می‌شود ازجمله اینکه گیاهانی که سبز می‌شوند پوششی برای خاک بوده و جلوی فرسایش خاک را می‌گیرند که همه این‌ها از نعمت‌های الهی است.

وی اظهار کرد: هفته درختکاری بهانه‌ای برای این است که مردم را نسبت به نعمت‌هایی که خداوند به ما داده متوجه کنیم؛ زیرا این نعمت‌ها در تسخیر و اختیار ما قرار دارند و نباید آن‌ها را تخریب کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: نباید درخت را کنده و ببریم بلکه باید بکاریم تا سرسبزی عالم هستی بیشتر شود؛ زیرا این سرسبزی در سلامت و تلطیف روح و وجود ما تأثیرگذاری ویژه‌ای دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: بنابراین انتظار است هر کس می‌تواند درختی بکارد این کار را بکند ولو بر اساس روایت در آخرین لحظات عمرش باشد؛ یعنی حتی اگر فرصت اندکی از عمر او باقی مانده است درختی بکارد و از دنیا برود بهتر از آن است که این کار را نکند.

وی خاطرنشان کرد: این روایت نشان‌دهنده اهمیت درختکاری است به‌ویژه درختان مثمر که هم حیوانات و هم انسان‌ها از آن بهره می‌برند؛ ازاین‌رو سعی کنیم در جای مناسب درخت میوه‌دار بکاریم تا هم انسان‌ها و پرندگان بهره‌ای ببرند. /9314/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
هادی رحیمی
ارسال نظرات