۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۶۳۹۸۷۲
به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

نسخه الکترونیکی کتاب «چیستی تمدن» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «چیستی تمدن» منتشر شد
این اثر به همت گروهی از محققین تألیف شده که در پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت علیه‌السلام تهیه و در انتشارات  پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده است.

محمد پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «چیستی تمدن» اظهار داشت: اکنون مطالعات تمدنی حوزه مطالعاتی چندوجهی، میان‌رشته‌ای و بلکه فرارشته‌ای است که به‌تدریج از ماهیت انتزاعی آن کاسته شده و انضمامی شده است؛ ضرورت دارد مطالعات تمدنی ایرانی که گرایش‌های تاریخی و نظری در آن پررنگ و برجسته است، متحول و کاربردی شود.

وی گفت: مطالعات نظری تمدنی را می‌توان حوزه مطالعات نسبتاً نوپا و کم‌پیشینه‌ای در کشور توصیف کرد.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: از جمله الزامات تحول‌آفرینی در حوزه مطالعات تمدن ایرانی، مرور آثار صاحب‌نظران مطالعات تمدنی در کشورهای دیگر است، به‌طوری‌که هم باید از آرا و آثار اندیشمندان در مراکز علمی جهان اسلام مطلع شویم و هم آثار و دیدگاه‌های صاحب‌نظران غربی را مرور کنیم.

وی افزود: مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پیش‌تر طی دو ویژه‌نامه تألیفی به معرفی مهم‌ترین آرا و نظریات تمدنی اندیشمندان مسلمان مبادرت ورزید؛ اما از سوی دیگر کتب و مقالات قابل مطالعه‌ای از متفکران غربی در دسترس است.

پهلوانی به معرفی کتاب «چیستی تمدن» پرداخت و اظهار داشت: این اثر به همت گروهی از محققین تألیف شده که در پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت علیه‌السلام تهیه و در انتشارات  پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده است.

وی گفت: کتاب «چیستی تمدن» با 604 صفحه در سال 1398 منتشر شده و اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این اثر را به صورت کتاب الکترونیکی منتشر شده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: این اثر در کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS قابل دسترسی است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای دریافت این اپلیکیشن می‌توانند به نشانی www.pajoohaan.ir مراجعه کنند و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات