۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۶۳۲۰۱۷
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

تقابل با کفر از اصول مسلم اسلام است

تقابل با کفر از اصول مسلم اسلام است
استاد حوزه علمیه گفت: امروز برخی در ادبیات سیاسی می گویند که ما نمی دانیم تا کی بجنگیم، و کی تعامل و تقابل کنیم، این ها اسلام را نفهمیده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، استاد حوزه علمیه امروز در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی به تبیین نهضت بصیرت افزایی امام رضا(ع) پرداخت و به آیاتی از قرآن کریم در مورد ضرورت روشنگری و صدیق بودن اشاره کرد.

وی با اشاره به عدم صداقت برخی از دولتمردان با مردم و نظام اسلامی، گفت: شأن صدیق بسیار بالا است و براساس آیات قرآن صادق کسی است که نسبت به عهدی که با خدا بسته، مقاوم است و در سوره احزاب خداوند به عهد مومنین با خدا اشاره می کند و می فرماید: «مومنین هیچ وقت از مبارزه در راه خدا منحرف نشوند.».

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تقابل با کفر را از اصول مسلم اسلام بیان و اظهار کرد: امروز برخی در ادبیات سیاسی می گویند که ما نمی دانیم که تا کی بجنگیم، و کی تعامل و تقابل کنیم، این ها اسلام را نفهمیده اند در حالی که در قرآن به تقابل با کفر تأکید و از اصول مسلم اسلام تعیین شده است.

استاد حوزه علمیه تقابل با کفر را از سیره پیامبر(ص)، امام رضا(ع) و دیگر امامان معصوم بیان و ابراز کرد: خداوند در قرآن به این امر تأکید دارد که این قدر باید بجنگید، مبارزه کنید و بر دشمن سخت بگیرید تا هیچ مستکبری در عالم جای خدا ننشیند و کدخدایی در این عالم مدعی نشود حال کسانی که می گویند نمی دانیم کی تعامل و کی تقابل کنیم، این را نفهمیدند و بسیاری از مسائل را نمی فهمند وگرنه این موضوع از اصول مسلم دین است و امام رضا(ع) نیز همین را می گویند.

وی این سخن رییس جمهور که امام رضا(ع) را امام گفتگو نامید، ظلم آشکار به حضرت و تعبیر ظالمانه دانست و گفت: رییس جمهور امسال در ایام شهادت پیامبر(ص)، رسول اکرم را پیامبر رحمت، امام حسن(ع) را امام صلح و امام رضا(ع) را امام گفتگو خواند و این ظلمی به این بزرگواران بود که در دهه های اخیر سابقه نداشته است که کسی چنین جرأت کند و چنین تحریفی را اعمال کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان افزود: اگر منظور رییس جمهور از امام گفتگو خواندن امام رضا(ع)، مناظرات ایشان است که اگر کسی ذره ای اطلاعات تاریخی داشته باشد، متوجه می شود که این حضرت در مناظره های خود جنگ تمام عیار اعتقادی را رقم می زند و علمایی را که مأمون برای مناظره با حضرت می فرستد، به عباسیان شاکی می شوند که ما را به جنگ کسی فرستاده ای که ایشان علم عالم آل محمد(ص) را دارد و نمی توان او را شکست داد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به تقابل امام رضا(ع) با علمای منحرف دوره عباسی در مناظره های علمی، گفت: گفتگو در ادبیات سیاسی رییس جمهور مذاکره و تعامل است در حالی که امام رضا(ع) در مقابل علمای منحرف عباسی کجا کوتاه آمد؟ چه معامله ای کرد؟ چه منش و سیره ای داشت؟

وی همراهی امت با امام و مقابله با استکبار را از ویژگی های نظام چهل ساله جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: دعوی کرنش در برابر آمریکا دعوی 40 ساله است اما امت اسلامی که با قواعد اسلام این انقلاب را برپا کردند در 40 سالگی انقلاب فریاد «مرگ برآمریکا» را محکم تر از پیش سر می دهند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات