۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۶۱۲۹۵۰
سخنران حرم مطهر رضوی:

دعا تسلیم شدن در برابر خداوند است

دعا تسلیم شدن در برابر خداوند است
حجت الاسلام والمسلمین رنجبر با بیان این که دعا تسلیم شدن در برابر خداوند است، گفت: با دعا کردن تقدیر الهی برای فرد تغییر می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا رنجبر، سخنران حرم مطهر رضوی شب گذشته در جمع زائران و مجاوران بارگاه مطهر رضوی، به زیارت و توسل به اهل بیت(ع) و دعا کردن اشاره کرد و گفت: خداوند دارای مطلق است و بر هر چیزی توانا است.

وی با بیان این که خدا از احوال شما غافل نیست، اظهار کرد: علم خداوند بر همه چیز احاطه دارد و نمی توان سر او را کلاه گذاشت  ولی با اشک می توان او را متوجه خود کرد چون این اشک می گوید که من عاجز هستم البته گریه و زاری کافی نیست باید در کنار آن زیارت اهل بیت(ع) نیز باشد و به این بزرگواران متوسل شویم.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر ابراز کرد: یکی از شبهاتی که در زیارت و توسل به اهل بیت(ع) مطرح می شود این است که اگر خدا همه کاره است  پس چرا باید برای گره گشایی کار خود به اهل بیت(ع) متوسل شویم که در جواب به این شبهه باید گفت که خدا بر همه چیز توانا است اما کارها را توسط  اهل بیت(ع) انجام می دهد.

کارشناس مذهبی به شبهاتی که در مورد دعا کردن مطرح می شود اشاره کرد و گفت: شبهات موجب محکم تر شدن دین می شود و از جمله شبهاتی که در مورد دعا کردن مطرح می شود این است که برخی دعا را مداخله در کار خدا می دانند در حالی که دعا کردن، تسلیم شدن در برابر خدا است و کار خود را به خدا واگذار می کنیم.

وی افزود: برخی دعا را مقابله با خدا و تقدیر الهی می دانند اما وقتی کسی دعا می کند، تغییر کرده و شخصیت دیگری پیدا می کند بنابراین تقدیر الهی نیز برای او تغییر می کند.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر خاطرنشان کرد: برخی دعا را موجب تنبلی افراد می دانند که موجب می شود فرد قدمی بر ندارد و کار و کوشش نداشته باشد در حالی که از شرایط مسلم دعا کار و تلاش است و خداوند در صورتی دعای شما را مستجاب می کند که شما نهایت تلاش خود را انجام دهید./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات