۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۱۱۸۷۴
حجت الاسلام ارکبان:

ضرورت همکاری مردم برای احیای موقوفات

ضرورت همکاری مردم برای احیای موقوفات
رییس اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد به وجود موقوفات فراوان در شهرستان بروجرد اشاره کرد و گفت: برای احیای آنها و عمل به نیت واقفان همکاری مردم ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام علی ارکبان، رییس اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد، ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران، گفت: ۳۵ وقف جدید در سال های اخیر در بروجرد ثبت شده است.

وی عنوان کرد: در شهرستان بروجرد ۱۵۰ موقوفه متصرفه با یک هزار و ۴۰۰ رقبه و ۱۶ موقوفه غیر متصرفه با ۴۰۰ رقبه در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی، آموزش، بهداشتی و تجاری وجود دارد.

رییس اداره اوقاف بروجرد اظهار داشت: در این شهرستان تاکنون ۱۴۰ موقوفه سند دار شده و تعداد ۵۰ هزار برگ از اسناد موقوفات به جهت نگهداری مطمئن تر اسکن کامپیوتری شده اند.

وی ۱۵در ادامه عنوان کرد: پرونده موقوفات شهرستان بروجرد منجر به صدور رأی به نفع موقوفات شده است و شش موقوفه مجهول شناسایی شده که ارزش یک مورد این موقوفات به ۲۰۰ میلیارد ریال می رسد.

حجت الاسلام ارکبان عنوان کرد: ۳۰۸ مسجد و ۱۰۰ حسینیه در شهرستان بروجرد وجود دارد و ۳۰ مسجد در بروجرد دارای درآمد هستند که درآمد آنان در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی و توسعه مساجد هزینه می شود.

وی بر ضرورت شناسایی و احیای موقوفات تأکید کرد و گفت: در شهرستان بروجرد اینگونه موقوفات وجود دارد و همکاری مردم برای احیای آنان ضروری است.

حجت الاسلام ارکبان از اجرای طرح جامع توسعه امامزاده جعفر(ع) بروجرد خبر داد و گفت: این طرح آماده و برای اجرای آن جلسات متعددی با امام جمعه، فرماندار شهرستان و مسؤولان استانی تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: بخشی از زمین این امامزاده برای احداث مجتمع فرهنگی و مذهبی در اختیار امام جمعه بروجرد قرار گرفته است./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات