۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۶۰۲۳۵۳
استاد آموزشگاه عالی اقتصاد روسیه:

تصمیم ترامپ علیه سپاه اقدامی درحمایت از اسرائیل است

تصمیم ترامپ علیه سپاه اقدامی درحمایت از اسرائیل است
استاد آموزشگاه عالی اقتصاد روسیه گفت: این تصمیم ترامپ علیه سپاه در حمایت از اسراییل گرفته شد.
به گزارش خبرگزاری رسا، دمیتری یوستافیف استاد آموزشگاه عالی اقتصاد روسیه با بیان اینکه تصمیم ترامپ برای گنجاندن سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی سه پیامد در پی دارد، گفت: این تصمیم ترامپ علیه سپاه در حمایت از اسراییل گرفته شد.
وی در گفت وگو با رادیو روسی اسپوتنیک خاطرنشان کرد: دونالد ترامپ سعی دارد فشار بر ایران در همه جهات را افزایش دهد. 
استاد آموزشگاه عالی اقتصاد روسیه خاطرنشان کرد: ترامپ به این وسیله تلاش می کند در بین سران ایران تفرقه بیندازد و در آینده سازش سیاسی داخلی در این کشور را در شرایط ساده تری متلاشی کند.
به عقیده یوستافیف، گنجاندن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان های تروریستی آمریکا ممکن است چند پیامد به دنبال داشته باشد.
استاد علوم سیاسی روسیه خاطرنشان کرد: کاملا بدیهی است که ترامپ با این تصمیم از اسراییل حمایت بیشتری خواهد کرد زیرا برای تل آویو سپاه سازمان کاملا غیرقابل قبولی است.
وی افزود: نکته دوم که بسیار مهم است اینکه تصمیم ترامپ علیه سپاه به آمریکا فرصت می دهد تا با شدت بیشتری با افرادی که در عراق و سوریه با سپاه ارتباط دارند، برخورد کند.
این صاحبنظر روس ادامه داد: معتقدم که این اقدام مسیر برای حمله مستقیم به مواضع ایران در سوریه توسط آمریکا را هموار می کند.
یوستافیف خاطرنشان کرد: نکته سوم اینکه این اقدام آمریکا پیامی به مسکو است، که اگر به تماس ها با اشخاصی که نماینده سپاه هستند ادامه دهد سازمان های مربوطه روسیه و مقام های این کشور ممکن است با رویکرد جدید واشنگتن مورد تحریم قرار گیرند.
گفتنی است، دونالد ترامپ دیروز دوشنبه در بیانیه‌ای که از سوی کاخ سفید منتشر شد، به طور رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی اعلام کرد. 
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در پی اعلام این تصمیم، در نامه‌ای به رییس‌جمهوری و رییس شورای عالی امنیت ملی پیشنهاد کرد که نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا موسوم به 'سنتکام' از سوی ایران در فهرست گروه‌های تروریستی قرار بگیرند. 
شورای عالی امنیت ملی نیز ساعاتی بعد در بیانیه ای اعلام کرد که به دنبال رفتارهای خصمانه دولت آمریکا در قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه های تروریستی در اقدامی متقابل دولت آمریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام را از گروه های تروریستی معرفی کرد. 
عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز دوشنبه شب در صداو سیما حاضر شد و تصمیم اخیر آمریکا در مورد سپاه را خطایی راهبردی دانست و گفت: این تصمیم تحول بسیار جدی میان تهران و واشنگتن است که با پاسخ قاطع و صریح مواجه می شود چرا که آمریکا یکی از خطوط قرمز اساسی جمهوری اسلامی ایران را رد کرده است. 
ارسال نظرات