۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۶۰۰۲۴۰
حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد:

مردم بوشهر همواره در صف مبارزه علیه استکبار و حامی انقلاب هستند

مردم بوشهر همواره در صف مبارزه علیه استکبار و حامی انقلاب هستند
رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان اینکه مردم بوشهر نسبت به انقلاب اعتقاد راسخ دارند، گفت: مردم این استان در زمینه اطاعت از رهبری پیشگام هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسینی نژاد رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در دیدار طلاب و فضلای بوشهر با حضرت آیت الله نوری همدانی ضمن تبریک ولادت با سعادت امام باقر(ع) به نقش مبارزاتی علما و مردم متدین بوشهر در مبارزه با استکبار و استعمار در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: انگلیس طی 4 مرحله به مرزهای استان بوشهر حمله کرد تا متأسفانه با آن امکانات و تجهیزاتی که در اختیار داشت، در یک مرحله توانست بوشهر را اشغال کند.

وی ادامه داد: متأسفانه دولت وقت تنها به صدور یک اعلامیه اکتفا کرد، اما مردم بوشهر و سایر شهرهای این استان به پرچمداری و رهبری روحانیت بسیج شدند و در برابر دشمن ایستادند و گورستانی را برای متجاوزان به یادگار گذاشتند.

حجت الاسلام حسینی نژاد خاطرنشان کرد: امروز نیز مردم استان بوشهر همان روحیه انقلابی خود را حفظ کرده اند و همانگونه که در اوایل انقلاب در صف اول مبارزه با رژیم ستمشاهی و استکبار قرار داشتند، امروز نیز در عرصه های مختلف پیشگام هستند.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تأکید کرد: از میان مردم شریف استان بوشهر در دوران دفاع مقدس هزار و 110 شهید، 111 آزاده و بیش از 4 هزار جانباز داشته ایم؛ همچنین در عرصه شهدای روحانی نیز استان بوشهر پیشگام است.

وی اضافه کرد: مردم بوشهر در پرتو رهبری روحانیت، نسبت به اطاعت از فرمان روحانیت به ویژه حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب پیشگام هستند و امروز اکثر آن ها از رهبری تقلید می کنند؛ همه بوشهریان نسبت به انقلاب اعتقاد راسخ دارند و هرکجا نیاز به حمایت از نظام باشد، می ایستند و حضور مؤثر دارند و ما موردی سراغ نداریم که مردم بوشهر در اعتراض به مشکلات موجود به خیابان ها ریخته و اغتشاش گری کنند.

حجت الاسلام حسینی نژاد به ویژگی های استراتژیکی استان بوشهر اشاره کرد و گفت: این استان مقام دوم نیروی انسانی جوان در کشور را دارا است و باید به این رفیت توجه ویژه شود.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان اینکه قریب به 2هزار نفر از طلاب و فضلای حوزه علمیه در قم و یا شهرستان ها اعم از خواهران و برادران اهل بوشهر هستند، ابراز کرد: بسیاری از این طلاب و روحانیون جزء اساتید برجسته در سطوح عالی و مقدماتی بوده و صاحبان تألیفات متعدد در زمینه فقه، الهیات، فلسفه، اصول و منطق هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روحانیت بوشهر در عرصه دفاع مقدس 40 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است./841/پ203/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات