۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۶۰۰۲۳۸
غمامی:

حفظ نظام مهمترین وظیفه ولایت فقیه است

حفظ نظام مهمترین وظیفه ولایت فقیه است
استاد دانشگاه با بیان اینکه حفظ نظام مهمترین وظیفه ولایت فقیه است، گفت: حفظ نظام اوجب واجبات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید محمدمهدی غمامی استاد دانشگاه، امروز در نشست تبیین و تشریح بیانیه گام دوم انقلاب که در پژوهشگاه علوم اسلامی و مطالعات فرهنگی برگزار شد، با طرح این پرسش که چه باید کرد که این بیانیه به عنوان منشور انقلاب عملیاتی شود؟ گفت: حضرت آقا صریحا در متن بیانیه گام دوم می فرمایند: آنچه تاکنون شد با آنچه تاکنون باید می‌شد و باید بشود دارای فاصله ژرف و قابل توجهی است، در واقع ما در حوزه هنجارها و ساختارها و در حوزه رفتارها آن گونه که در تراز انقلاب اسلامی است عمل نکردیم.

وی افزود: بیانیه دوم انقلاب، بیانیه مفاهیم و یا بیانیه یک سری مولفه ها نیست بلکه به نظر بنده ما باید ببینیم ماهیت بیانیه گام دوم چیست و چه طور می توانیم از این ماهیت برای دستیابی به توصیه های اساسی که حضرت آقا گفتند استفاده کنیم. در غیر این صورت همانطور که دکتر امینی گفتند این بیانیه یک بار مصرف است.

غمامی در ادامه بیان داشت: ماهیت بیانیه گام دوم نه توصیه اخلاقی است نه ارشادی و نه بیانیه یک سری نظریات و ترسیمات است، بلکه یک سری توصیه‌های مولوی است، ما باید با توجه به این بیانیه ابتدا بدانیم حضرت آقا در نظام جمهوری اسلامی چه جایگاهی دارند؟ بله ایشان ولایت امر و امامت مستمر جامعه اسلامی را برعهده دارند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: طبق مقدمه قانون اساسی ایشان جایگاه ولایت فقیه را در اختیار دارند که مجاری امور هستند، مجاری امور در واقع یعنی ولایت فقیه وظیفه‌شان این هست مانع انحراف جامعه و سازمان ها شوند.

وی با بیان اینکه حضرت آقا ولایت امر و امامت امت را برعهده دارند، گفت: طبق بحث ۱۱۷ ایشان طی این که ولایت امر را برعهده دارند، مسؤولیت های ناشی از ولایت امر را هم برعهده دارند مهمترین مسؤولیت ناشی از ولایت امر حفظ نظام است که حفظ نظام اوجب واجبات است.

غمامی بیان داشت: بیانیه گام دوم برای حفظ نظام مبتنی بر ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی است بنابراین باید همه اقشار، گروه ها، دستگاه ها و افراد به ویژه جوانان که سرمایه دوره جدید هستند به آن توجه کنند‌.

این استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: در بیانیه گام دوم به عدالت و مبارزه با فساد اشاره شده است؛ برای عدالت دو حالت وجود دارد یکی برداشته‌های حداقلی از عدالت و دیگر نفی تبعیض و فساد است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات