۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۵۹۴۱۷۶
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

دعوت به حق، خیر بی نهایت خداوند به انسان است

دعوت به حق، خیر بی نهایت خداوند به انسان است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند خیر محض است، گفت: دعوت به حق خیر بی نهایت خداوند به انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز در مسجد پیامبراکرم(ص) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: براساس نقل مهمترین کتب شیعی حضرت زهرا(س) در یک جمله می فرمایند: «الخیر فیه و هو اهله».

وی افزود: این کلام کسی است که معرفت کامل و علم جامع دارد، کلام کسی است که امام صادق(ع) می‌فرمایند: بعد از درگذشت پیامبراسلام به وسیله جناب جبرئیل با عالم الهی در ارتباط بودند و جبرئیل بر ایشان نازل می شدند و مطالبی درباره آینده برای حضرت بیان می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: حضرت زهرا(س) خبر این مساله را به امیرمومنان علی(ع) دادند و فرمودند: جبرئیل نزد من می آید و مطالبی را برای من بیان می کند و حضرت علی(ع) خطاب به ایشان فرمودند: هرگاه این اتفاق افتاد و دوباره جبرئیل آمد به من بگو تا گفته های او را بنویسم؛ این مساله بیانگر اتصال حضرت زهرا(س) به عالم ملکوت است و امام علی(ع) کاتب ایشان می شوند و این چنین علم و اقیانوس دانش و بینش در یک جمله می خواهد خداوند را تعریف کند می فرماید کل خیر نزد خداوند است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر ما بخواهیم همه خیر را بفهمیم باید به همه موجودات ظاهر و باطن عالم هستی اشراف داشته باشیم و آنان را ببینیم، اظهار داشت: ما می دانیم که خیر نزد خداوند است اما دانش ما نسبت به این مساله بسیار محدود است برای مثال انبیا خیر الهی هستند و یا روزی حلال خیر الهی محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه خداوند مدام از خداوند درخواست روزی با برکت می کردند، گفت: امام صادق(ع) برکت را به منفعت معنا می کنند بنابراین مراد از برکت داشتن مال همان سودمند بودن مال است. سودمندی مال حلال بر این است که انسان با استفاده آن بتواند به عبادت و انجام کارهای نیکو مشغول شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تاکید بر اینکه خداوند تنها شایسته خیر است، عنوان کرد: ذات، صفات، اسماء، و افعال خداوند خیر است و هیچ شری از او صادر نمی شود و خیر محض است. دعوت پروردگار تجلی خیر از سوی خداوند است.

استاد حوزه علمیه درباره پاکی و طهارت حضرت مریم(س)، گفت: حضرت مریم(س) از بندگان خاص و صالح خداوند بود ایشان در محیطی زندگی می کردند که مردمانش اهل فساد بوده گناه کارترین یهودیان در آنجا زندگی می کردند، با این وجود که حضرت اهل انجام عبادت خالص بودند اما خداوند ایشان را به اقامه نماز جماعت دعوت کرد و فرمود: اگر می خواهی نماز بخوانی جماعت اقامه کن.

وی افزود: اگر همه جن و انس جمع شوند نمی توانند ثواب یک نماز جماعت را بنویسند و این دعوت بیانگر خیر بی نهایت خداوند به انسان است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات