۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۵۹۳۵۵۳
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

حوزه علمیه عقبه فکری و تئوریک نظام اسلامی است

حوزه علمیه عقبه فکری و تئوریک نظام اسلامی است
مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای بجنورد گفت: حوزه علمیه به‌عنوان عقبه فکری و تئوریک نظام باید ‏متناسب با شتاب انقلاب اسلامی حرکت کند.‏

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به رسالت حوزه در جامعه اسلامی، اظهار کرد: در حوزه علمیه ظرفیت‌های علمی، فرهنگی، تبلیغی و دینی به‌شدت و به‌وفور وجود دارد؛ اما بهره‌گیری شایسته و بایسته از این ظرفیت‌ها نیازمند ساماندهی است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند که حوزه علمیه، باید حوزه تحولی و پاسخگو باشد، افزود: حوزه باید در چهار عرصه پاسخگو باشد که این چهار عرصه را رهبری فرموده‌اند.

حجت‌الاسلام آزموده که مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی هم هست، اضافه کرد: اگر بنا است حوزه در تراز تمدن سازی نقش‌آفرینی کرده و به‌عنوان پاسخگوی به نیازها در چهار عرصه و زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی خود را مطرح کند، باید موضوع تحول اساسی و بنیادین را به‌صورت جدی ادامه دهد.

این استاد حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: بیش از دو دهه است که رهبری موضوع تحول در حوزه علمیه را مطرح و مطالبه می‌کنند؛ به‌گونه‌ای که تأکید کرده‌اند اگر متحول نشوید یا منزوی خواهید شد و یا از بین خواهید رفت.

وی افزود: با وجود همه تأکیدها و توصیه‌های رهبری، هنوز تحول اساسی و بنیادین در حوزه علمیه آن‌طور که شایسته است روی نداده و با نگاه مطلوب فاصله داریم؛ ازاین‌رو باید با شدت و سرعت و دقت لازم این مسیر تحول را طی کنیم.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد اظهار کرد: حوزه علمیه به‌عنوان عقبه فکری و تئوریک نظام اسلامی باید متناسب با شتاب انقلاب اسلامی و همراه با نظام حرکت کند تا بتواند به مجموعه نیازهای نظام اسلامی پاسخ دهد./9314/ت310/ب1

ارسال نظرات