۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۵۹۳۳۴۷

اجرای اولین دوره آموزشی طرح «هر مسجد، یک خبرنگار» در ایلام

اجرای اولین دوره آموزشی طرح «هر مسجد، یک خبرنگار» در ایلام
حجت الاسلام چراغی پور از برگزاری دوره آموزشی طرح هر مسجد، یک خبرنگار در راستای تربیت و آموزش نیروهای ارزشی آشنا به علوم ارتباطی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی چراغی پور، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، اظهار کرد: دوره آموزشی طرح هر مسجد، یک خبرنگار برای اولین بار در استان، روز دوشنبه 24 دی‌ماه در سالن جلسات مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه برای اجرای این دوره آموزشی بیش از 50 نفر از مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری استان ثبت‌نام کرده‌اند، یادآور شد: دشمنان با ایجاد عملیات روانی و شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی و در ضعف اطلاع‌رسانی هجوم گسترده‌ای در افکار عمومی کشور پی‌ریزی کرده‌اند و ازاین‌رو لازم است که در راستای افزایش سطح سواد رسانه‌ای جامعه تلاش شود.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، ابراز کرد: امروز با توجه به هجمه‌های مختلف دشمنان و جنگ روانی، نیازمند تربیت و آموزش نیروهای ارزش آشنا به علوم ارتباطات هستیم تا در جبهه‌های خبری اعم از مکتوب و مجازی فعالیت داشته و مقابل نفوذ و جنگ روانی دشمنان را بگیرند.

حجت الاسلام چراغی پور افزود: ایجاد شبکه قوی و منسجم جهت اطلاع‌رسانی از رویدادهای مختلف، مقابله با آسیب هجمه‌های تبلیغاتی رسانه‌های بیگانه، ارتقای سطح سواد رسانه‌ای اقشار مختلف جامعه در مواجهه با شایعات و اخبار کذب، ایجاد شبکه منسجم از خبرنگاران آموزش‌دیده برای انجام فعالیت‌های روزنامه‌نگاری و پشتیبانی محتوایی از رسانه‌های کشور، بهره‌گیری از ظرفیت موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برای فعالیت در حوزه اطلاع‌رسانی، ایجاد مشارکت عمومی برای پوشش رسانه‌ای فعالیت جاری در حوزه مساجد از اهداف این دوره آموزشی است.

وی تصریح کرد: آشنایی با رسانه‌های ارتباط‌جمعی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رادیو و تلویزیون، معرفی اصول مصاحبه و تهیه و تنظیم خبر، آشنایی با گزارش‌نویسی در رسانه‌ها، آیین نگارش فارسی و شیوه درست‌نویسی، آشنایی باارزش‌های خبری، عناصر خبری، سبک‌های خبرنویسی، منبع ولید نویسی و تیتر و خصوصیات آن و آموزش خبرنویسی از محورهای این دوره آموزشی است.

گفتنی است، این دوره آموزشی با همکاری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام و خبرگزاری شبستان دفتر نمایندگی استان ایلام با حضور اساتید برجسته استانی برگزار می‌شود.

ارسال نظرات