۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۵۹۲۸۸۶
آیت‌الله ری‌شهری:

صبر در برابر مصیبت ها سبب سعادت اخروی انسان می شود

صبر در برابر مصیبت ها سبب سعادت اخروی انسان می شود
آیت‌الله ری‌شهری با بیان اینکه فقر و تنگدستی هدیه‌ الهی است، گفت: صبر در برابر مصیبت ها و مشکلات مالی سبب سعادت اخروی انسان می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله ری‌شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به زیان‌های فقر گفت: در جلسات گذشته سه دسته از روایاتی که در نکوهش فقر و آثار زیان‌بار آن و اینکه فقر مجازاتی از مجازات‌های الهی است، بیان شد.

وی بابیان اینکه در مقابل روایاتی که در نکوهش فقر بیان‌شده احادیثی نیز در ستایش فقر مطرح می شود، افزود: در مقابل این روایات روایتی داریم که فقر را ستایش می کنند برای مثال امام صادق(ع) می‌فرمایند: مصیبت‌ها هدیه‌های الهی هستند؛ خداوند بخواهد به کسی هدیه دهد به او مصیبت می‌دهد.

آیت‌الله ری‌شهری ادامه داد: همچنین حضرت فرمودند: کسی که در زندگی مشکل نداشته باشد معلوم است خداوند با او کاری ندارد؛ در جای دیگر آمده فقر گنجینه‌ای نزد خداوند است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با استناد به روایتی از امام جواد(ع)، بیان داشت: امام جواد(ع) توصیه می‌کنند زیر سرخود بالشی از صبر قرار دهید چراکه ثمره صبر آرامش است ازاین‌رو انسان باید در مقابل مشکلات و فقر صبور باشد.

وی افزود: همچنین فرمودند: فقر را در آغوش بگیر و شهوات را دور بریزید تا به آرامش دست یابی؛ پیامبر اسلام می‌فرمایند: بی‌نوایی دو نوع است دنیوی و اخروی بر همین اساس فقر دنیا ثروت آخرت و غنای دنیا فقر آخرت است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پایان خاطرنشان کرد: خداوند خطاب به حضرت موسی(ع) می‌فرماید: اگر دیدی فقر نزد تو آمد بدان که انسان صالح پولدار نمی‌شود و اگر مشاهده کردی وضع مالی‌ات خوب می‌شود نگران شو و از خود مراقبت کن./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات