۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۲۴۰۴
در کاشان؛

مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت آیت الله شاهرودی برگزار شد

مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت آیت الله شاهرودی برگزار شد
مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت آیت الله شاهرودی از سوی جامعه روحانیت کاشان با حضور مردم ولایتمدار برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام ماشاءالله صدیقی استاد حوزه علمیه جمعه شب در مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت آیت الله شاهرودی که در مسجد جامع فین کاشان برگزار شد با تجلیل از مقام و جایگاه آیت الله هاشمی شاهرودی، گفت: آیت الله هاشمی شاهرودی فقیهی بصیر و عالمی مجاهد بود.

وی آیت الله هاشمی شاهرودی را بازوی رهبری و یار انقلاب و امام خمینی (ره) دانست و افزود: آیت‌الله هاشمی شاهرودی از شاگردان امام خمینی و علامه شهید سید محمدباقر صدر بود که به واسطه این ارتباط، حلقه وصل شهید صدر و امام خمینی بود.

حجت الاسلام صدیقی گفت: مبارزات آیت الله هاشمی شاهرودی در دوره‌های مختلف نهضت اسلامی از جمله مبارزه سیاسی در عراق، حضور در هشت سال دفاع مقدس و تشکیل مجلس اعلی عراق کارنامه‌های درخشان از این فقیه عالیقدر و مبارز به جای گذاشته است.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین با اشاره به مجاهدت‌های آیت الله هاشمی شاهرودی ابراز کرد: امروز که دشمن همه تلاش خود را برای تضعیف روحانیت اصیل و عالم و مجاهد به کار گرفته است باید در مقابل توطئه‌های دشمن هوشیار بود.

وی در ادامه دلایل شکست‌ها و پیروزی‌های جبهه حق در تقابل با جبهه کفر را برشمرد و به سه عامل مهم جهل، ترس و فرار از پرداخت هزینه دین اشاره کرد و گفت: مهمترین عامل شکست جبهه حق در نبرد با کفر جهالت و عدم بصیرت است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این فرمایش امیرامومنان (ع) که هیچ دینی با جهل رشد نکرد، از جهل به عنوان بزرگترین مصیبت یک جامعه نامبرد اظهار داشت: شاخص‌ترین وظیفه انبیای الهی باز کردن قفل‌ها و زنجیر‌ها از افکار جامعه هدف بود.

حجت الاسلام صدیقی دومین عامل شکست جبهه حق را فرار از پرداخت هزینه دانست و عنوان کرد: دین هزینه دارد و باید برای حفظ آن هزینه آن را پرداخت، هزینه دین جان و مال و آبرو است، بنابراین اگر جامعه‌ای از پرداخت هزینه دین خود داری کند محکوم به شکست است.

وی ادامه داد: انبیای الهی هزینه دین را پرداختند همان گونه که امام حسین (ع) هزینه دین را پرداخت، ما نیز طی چهل سال گذشته هزینه آن را با شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم و جانبازان پرداخت کرده ایم.

استاد حوزه علمیه سومین عامل شکست را ترس دانست و گفت: هر ملتی که از دشمن ترس و واهمه داشته باشد و اسلحه خود را زمین بگذارد محکوم به شکست و فنا است./۱۳۰۷/پ203/ب1
محمد ملك آبادي
ارسال نظرات