۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۵۹۲۳۱۵
حجت الاسلام رستمی خبرداد؛

پاسخگویی به بیش از 900 هزار پرسش و شبهه در فضای دانشگاه

پاسخگویی به بیش از 900 هزار پرسش و شبهه در فضای دانشگاه
مسؤول نمایندگی رهبرانقلاب در دانشگاه‌ها با اشاره به گسترش فعالیت‌های دشمنان در بین جوانان از پاسخ گویی به بیش از 900 هزار شبهه در فضای دانشگاه خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مصطفی رستمی مسؤول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه ها عصر امروز با حضور در دفتر حضرت آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی با این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار با بیان این که نزدیک به 240 دفتر نمایندگی در دانشگاه های کشور به صورت فعال وجود دارد، ابراز داشت: در دانشگاه های دولتی، آزاد و پیام نور فعالیت های مختلفی صورت می گیرد و تلاش اصلی ما حضور عالمانه و دقیق روحانیت در فضای دانشگاهی است.

حجت الاسلام رستمی افزود: در بخش های مختلفی که شؤون حوزویان است کار صورت می گیرد از این رو بیش از 2500 مبلغ در تراز دانشگاه در فضای آموزشی و خوابگاهی در حال فعالیت هستند و در حوزه پرسش و پاسخ که هر روز شبهات بیشتری در بین جوانان القاء می شود به بیش از 900 هزار سؤال پاسخ داده شده است.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه های کشور در ادامه ابراز داشت: نرم افزاری تهیه شده که به بیش از 25هزار سؤال با حذف تکراری ها در حوزه های مختلف از جمله اعتقادات، احکام، تاریخ اسلام و مسائل سیاسی و مشاوره به صورت دسته بندی شده پاسخ داده شده که قابل جستجو و استفاده برای دانشجویان است.

وی با تأکید بر این که از سوی این نهاد، تشکل های انقلابی و هیأت مذهبی دانشگاهی حمایت می شود، گفت: ترویج ازدواج آسان دانشجویی با تشرف به حرم مطهر امام رضا(ع)، گسترده سازی و آسان سازی موضوع عتبات دانشگاهیان از جمله فعالیت های این نهاد است و و در کنار آن اتفاق مهم و اصلی دروس معارف اسلامی در دانشگاه ها است.

حجت الاسلام رستمی در ادامه خاطرنشان کرد: یک دهم دروس کارشناسی در دانشگاه ها مربوط به اندیشه اسلامی، تاریخ اسلام و متون انقلاب اسلامی است که تهیه متن، صدور مجوز برای اساتید، انتشار کتب و حمایت از گروه های دانشگاهی معارفی در اختیار نهاد است و سالی بیش از 50 هزار ساعت درسی معارف اسلامی برگزار می شود که فرصتی گرانسنگ به شمار می رود.

وی ابراز داشت: در دوره جدید تلاش کرده ایم که در انتخاب اساتید و متون درسی معارف بازنگری صورت بگیرد و همین طور دانشگاه معارف اسلامی قم به همین منظو تأسیس شده که ریاست و اساتید آن همگی از روحانیان هستند که جذب فراگیر آن از بین طلاب صورت می گیرد و طلاب در این دانشگاه مقطع دکتری مدرسی معارف اسلامی را برای تدریس در دانشگاه ها می گذارنند.

مسؤول نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه در بخش دیگری از این دیدار با اشاره به دیگر فعالیت های این نهاد در ارتباط با دانشجویان و معارف اسلامی گفت: هر بخشی که به تبیین عالمه دین در فضای دانشگاهی وجود دارد وظیفه خود می دانیم و تلاش کرده ایم که هرچه بیشتر دانشجویان را با معارف اسلام و انقلاب اسلامی آشنا کنیم./1330/پ202/ج

ارسال نظرات