۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۵۹۲۳۰۸
دبیر کل مجمع خیرین سلامت خبرداد؛

علمای حامی سلامت در قم تجلیل می شوند

علمای حامی سلامت در قم تجلیل می شوند
شهریاری با بیان اینکه خدمات زیادی از سوی علما و بزرگان در ارتباط با سلامت صورت گرفته است از برگزاری همایش بزرگ تجلیل از علمای حامی سلامت در قم خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از اعضای مجمع خیرین سلامت کشور عصر امروز با حضور در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

حسین علی شهریاری دبیر کل مجمع خیرین سلامت و نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در این دیدار تشکیل این مجمع را عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب به موضوع سلامت عنوان کرد و اظهار داشت: چندین سال پیش وقتی خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدیم و مطالبی در ارتباط با کمبودهای منابع اعتباری بیان کردیم ایشان فرمودند: از ظرفیت خیرین غافل نباشید و در موضوع سلامت نیز از این مسأله بهره گیری کنید.

وی اضافه کرد: با عنایت و تلاش های دکتر لنکرانی در رأس وزارت بهداشت کارهای زیادی صورت گرفت و مجمع خیرین سلامت نیز شکل گرفت و در این ده سال خدمات زیادی در نقاط مختلف کشور داشته که از جمله آن تأسیس ده ها بیمارستان و مراکز درمانی و کمک به بیماران صعب العلاج بوده است.

دبیر کل مجمع خیرین سلامت با بیان این که در چند سال گذشته تا آخر سال 96 بیش از شش هزار میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: تا به امروز بیش از 110 هزار نفر در این مجمع سرمایه گذاری کردند، اما هنوز کارهای بسیاری مانده که جا دارد علما و بزرگان حوزه از تریبون هایی که در اختیار دارند در نماز جمعه و جماعات مردم را به کار خیر به ویژه در امور مربوط به سلامت دعوت کنند.

وی تصریح کرد: در هیچ جای دنیا دولت به تنهایی از پس هزینه های درمان برنمی آید که کشور ما نیز از این قاعده مستثناء نیست و در اصل 29 قانون اساسی نیز مشارکت مردم در درمان پیشبینی شده است.

شهریاری با بیان این که هر حکومتی با هر نوع سلیقه ای به دو مسأله امنیت و سلامت اهمیت ویژه ای می دهد، گفت: بدون شک هر تفکری این دو مسأله را مدنظر قرار می‌ دهد، از این رو با توجه به این که روحانیت و مراجع در پیشرفت تشیع در جهان اسلام و رشد اسلام ناب تلاش های داشته اند جا دارد در این زمینه نیز به میدان بیایند هرچند در ارتباط با سلامت مراجع و علمای بزرگ کارهای زیادی کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزری همایش بزرگ تجلیل از علمای حامی سلامت در قم خبرداد و عنوان کرد: انشاءالله قصد داریم به زودی در قم همایشی در رابطه با تقدیر از علما و بزرگانی که خدمات زیادی در زمینه درمان انجام داده اند برگزار کنیم و یک تجلیل و قدردانی از آنها یا خانواده های آنها داشته باشیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسأله دیگر بهداشت و پیشگیری است یعنی این که ما نباید بگذاریم مردم بیمار شوند، همچنانکه حضرت آقا نیز به این مسأله توجه ویژه ای دارند اما نباید بگذاریم مثل مسائلی که ایشان در ارتباط با سبک زندگی اسلامی مطرح کردند بیشتر به سمینار و همایش بسنده شود، چراکه قطعا سبک زندگی اسلامی خیلی از مشکلات بهداشتی ما را برطرف می‌ کند.

وی در پایان یادآور شد: تا کنون در 54 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی مستقل مجمع خیرین سلامت راه اندازی شده و نزدیک به 200 شورای مشارکت شهرستان ها نیز فعال شده است که به صورت یک زنجیره بزرگی کار در این زمینه صورت می‌ گیرد و در ارتباط با مسائل مختلف درمان به ویژه بیماران سرطانی و صعب العلاج فعالیت های زیادی صورت می گیرد تا این که افراد به دلیل درآمد کم مشکلی غیر از بیماری نداشته باشند./1330/پ202/ج

ارسال نظرات