۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۵۹۰۹۷۱
آیت الله رشاد:

همه لحظات عمر انسان فرصت است

همه لحظات عمر انسان فرصت است
رییس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه همه لحظات عمر انسان فرصت است، گفت: مواهب و داشته های دنیوی باید مایه کمال انسان شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رشاد رییس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه استان تهران و تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع)، امروز پیش از درس خارج فقه که در همین حوزه علمیه برگزار شد، گفت: براساس فرمایش امیرمومنان علی(ع) مرگ به انسان بسیار نزدیک و مصاحبت و همراهی با دیگران در عالم دنیا بسیار اندک خواهد بود.

وی افزود: هر آن چه انسان اعم از دارایی های مادی و معنوی، فرصت ها و داشته هایی که در این عالم دارد بسیار ارزشمند است و همان ها می تواند انسان را به کمال نزدیک کند به شرط آن که انسان قدر این داشته ها را بداند.

آیت الله رشاد با بیان اینکه مواهب دنیوی به صورت موقت در اختیار انسان است، ابراز کرد: اغلب انسانها  قدر چیزهایی که دارند را نمی دانند برای مثال پدر و مادر گوهری گران مایه هستند که باید قدر آن را دانست. گاها انسان قدر والدین خود را نمی داند و زمانی که از دست می دهد تازه متوجه می شود چه گوهر گرانسنگی را از دست داده است.

رییس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: از بزرگان نقل شده مرحوم آیت الله شاهرودی در سن 85 سالگی فرمودند: الان که مادرم را یاد می کنم گریه ام می گیرد و احساس می کنم یتیم شده ام حال قدر مادر را می دانم؛ این مرجع و فقیه آن هم در چنین سنی چنین می گوید که من احساس نیاز به والدین می کنم.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) با تاکید براینکه انسان باید قدر فرصتهای زود گذر دنیا را بداند، گفت: همه لحظات عمر انسان فرصت است. گاهی انسان درک یک لحظه حقیقتی را می یابد که به اندازه تمام عمرش ارزش دارد و یا کار خیری را انجام می دهد که همه دوران حقیقی او در عالم آخرت تضمین می شود بنابراین انسان باید قدر داشته های خود را بداند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات