۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۵۹۰۷۲۵
استاندار آذربایجان‌شرقی:

جایگاه مردمی ائمه جمعه باید حفظ شود

جایگاه مردمی ائمه جمعه باید حفظ شود
پورمحمدی با اشاره به مشی مردمی و متواضعانه حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در دوران امامت جمعه تبریز، گفت: جایگاه مردمی ائمه جمعه باید حفظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی عصر امروز در جمع ائمه جمعه استان با تاکید بر این‌که جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همگرایی حداکثری مردم و مسؤولان است، اظهار داشت: در این راستا ائمه جمعه نقش محوری و هدایت‌گرایانه بر عهده دارند.

وی با اشاره به این‌که اهمیت وحدت و اتحاد ملی بر کسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: در مقطع کنونی از عمر انقلاب باید افزون بر بهره گیری از نبوغ فکری سرمایه های اجتماعی با وحدت مردم، دولت مردان و دیگر ارکان نظام جنگ اقتصادی دشمن را به فرصت تبدیل کنیم.

پورمحمدی با بیان این‌که دشمنان به دنبال جدایی میان مردم و مسؤولان هستند، افزود: ریشه همه مشکلات اقتصادی بار منفی همراه آن است که گرانی را به گران فروشی تبدیل کرده و مردم را در تنگنا قرار داده است، اما اطمینان می دهیم با این معضل به جد مبارزه می کنیم و به زودی اثرات مثبت آن را در جامعه شاهد خواهیم بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی خواستار مساعدت ائمه جمعه استان در مقابله با منکرات و ناهنجاری های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شد، افزود: اگر شاهد پدیده‌هایی از قبیل گران‌فروشی، کم‌فروشی و احتکار در وضعیت کنونی اقتصاد کشور هستیم، نشان از سوءاستفاده عده‌ای برای منافع شخصی خود است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشی مردمی و متواضعانه حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در دوران امامت جمعه تبریز گفت: همواره تأکید بر این بوده که جایگاه مردمی ائمه جمعه باید حفظ شود؛ که خوشبختانه حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی نوید همگرایی مردم و روحانیت و مسؤولان را داده است.

پورمحمدی با اشاره به این‌که مردم با رفتارهای متواضعانه و خالصانه امام جمعه تبریز احساس خوبی دارند، افزود: به یقین همین مسلک ارزشی موجب شده تا مردم با مسؤولان استان برای مقابله با مشکلات و رفع مصائب معیشتی مردم نهایت همکاری و تعامل را داشته باشند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات