۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۵۸۹۶۰۱
به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

نسخه الکترونیکی کتاب «شناخت شیطان از منظر اسلام» منتشر شد

این کتاب نوشته محمدزمان رستمی است که در مؤسسه بوستان کتاب تهیه شده و در انتشارات مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسیده است.
کتاب «شناخت شیطان از منظر اسلام»

محمد پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «شناخت شیطان از منظر اسلام» داشت: این کتاب بر آن است که با بهره‌وری از آیات قرآن و تفاسیر و نظریات اندیشمندان، ماهیت شیطان و وسوسه‌ها و آثار او را تبیین کند.

وی گفت: شیطان از جنس جن است. برای بررسی ماهیت جن، کتابی مستقل دربارۀ جن، با عنوان شناخت جن از منظر اسلام نگاشته شد. هرکدام از جنّیان که منحرف می‌گردند؛ شیطان خوانده می‌شوند. اوّلین جنی که از مسیر حق و هدایت خارج و شیطان نامیده شد، «ابلیس» بود. ابلیس سرسلسلۀ دیگر شیاطین است. مجموعۀ شیاطین با نظارت ابلیس دایم انسان‌ها را وسوسه می‌کنند. به این منظور، کتابی مستقل با عنوان شناخت ابلیس از منظر اسلام نگارش یافت که ماهیت ابلیس و علل انحراف و رانده‌شدن او از درگاه الهی و ابزارهای او برای گمراه‌کردن انسان‌ها را تبیین می‌کند.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: کتاب پیش روی سومین اثر از این مجموعه است که فصل اوّل آن دربارۀ ماهیت شیطان است؛ فصل دوم، راه‌های سلطۀ شیطان را بررسی می‌کند؛ فصل سوم، به تبیین آثار پیروی از وسوسه‌های شیطان در زندگی بشر می‌پردازد؛ فصل چهارم، تأثیر وسوسه‌های شیطان بر مخلَصین تبیین می‌شود. مخلَصین از اغوای شیطان منزه‌اند و از آن تأثیر نمی‌پذیرند؛ و فصل پنجم نیز، دربارۀ لزوم پناه‌بردن به درگاه الهی از شرّ وسوسه‌های شیطان است.

وی به معرفی کتاب «شناخت شیطان از منظر اسلام» پرداخت و افزود: این کتاب نوشته محمدزمان رستمی است که در مؤسسه بوستان کتاب تهیه شده و در انتشارات مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسیده است.

پهلوانی افزود: کتاب «شناخت شیطان از منظر اسلام» با 296 صفحه به زبان فارسی و به قیمت 220000 ریال در سال 1397 منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید و ویندوز به قیمت 45000 ریال منتشر کرده است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب اظهار داشت: علاقه مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره مند شوند./822/ت ۳۰۳/ش

ارسال نظرات