۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۵۸۷۵۶۶
سر مقاله؛

جریان فسیل‌شده

زوال آمریکا در سامانه اصلی‌اش نمودار شده و مسأله جالب توجه دست و پا زدن آن‌هایی است که می‌خواهند رگ حیات کشور را به این جریان فسیل‌شده، پیوند بزنند.
زوال آمریکا

به گزارش خبرگزاری رسا، می‌گویند راه‌حل‌تان برای مشکلات چیست؟ می‌گوییم اقتصاد مقاومتی و تقویت ساخت درونی کشور، راه‌حل شما چیست؟ می‌گویند ما که نمی‌توانیم کاری بکنیم، زودتر برویم با آمریکا توافق کنیم و احتمالاً پس ذهن‌شان این است که هر چه داریم بار کشتی کنیم و بفرستیم به کرانه اقیانوس اطلس.

این حرف را صریح می‌گویند و بی‌پرده و حتی رد شدن از نظام و نظامات دینی را نیز مدخلی مناسب می‌دانند برای این بحث. و این بهترین و کارسازترین راه‌شان است و خنده‌آورتر این که نقاشی «مار»شان را می‌توانند به بخش‌هایی از افکار عمومی داخلی و خارجی بقبولانند.

با این تفاصیل، روشن می‌شود که مسأله اصلی در ایران، آمریکا به‌مثابه هیات حاکمه آن نیست، بلکه اندیشه و هواداران آن است که نمی‌توان برای‌شان طبقه، کاست یا رده مشخصی را روشن کرد و می‌شود رد پا و نشانه‌هایش را در همه جا دید و لمس کرد.

این سرایت وابستگی به ذهن برخی از نخبگان و بعضاً کارگزاران دولتی، از پوسیده‌ترین ایده‌هایی است که لااقل نیم‌قرنی هست که حوزه تفکر از آن عبور کرده و بخشی کالای فاسدشده غربی‌ها را می‌خواهند به زور و رنگ تبلیغات و تزویر به خورد ملت بدهند.

زوال آمریکا در سامانه اصلی‌اش نمودار شده و مسأله جالب توجه دست و پا زدن آن‌هایی است که می‌خواهند رگ حیات کشور را به این جریان فسیل‌شده، پیوند بزنند./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: صبح‌نو

ارسال نظرات