۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۵۸۴۴۱۸
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

رعایت حقوق مومنان حق الله و خدمت به آنان خدمت به خداوند است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شکر نعمت ظرفیت‌ انسان‌ را افزایش می‌دهد، گفت: رعایت حقوق مومنان حق الله و خدمت به آنان خدمت به خداوند است.
حجت الاسلام عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه در مراسمی که شامگاه گذشته به مناسبت دهه آخر ماه صفر در هیات طفلان مسلم تهران برگزار شد، گفت: استعدادها و ظرفیت‌های درونی انسان‌ها متفاوت است.

وی افزود: شکر نعمت ظرفیت‌ انسان‌ را افزایش می‌دهد؛ خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: اگر شاکر باشید شما را بزرگ می‌کنم.

حجت الاسلام والمسلمین عالی خودبینی را نشانه کوچک بودن ظرف انسان‌های حقیر دانست و ابراز کرد: همه موجودات عالم حقوق‌هایی دارند که باید از سوی انسان رعایت شود بر همین اساس اگر کسی حق حیوانی را ضایع کند خداوند در قیامت آن شخص را عذاب خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه رعایت حقوق مومن را حق الله دانست و اظهار داشت: رعایت نکردن حقوق دیگران عامل بسیاری از مشکلات است. برای مثال مومن وظیفه دارد خوشبو و مرتب در جمع مردم حاضر شود چون این حق دیگران است که انسان مومن را پاکیزه و خوشبو ببینند.

وی ادامه داد: در روایات متعددی آمده اگر مومنان حقوق یکدیگر را رعایت کنند رابطه آنان با اهل بیت(ع) مستحکم و در غیر این صورت این ارتباط قطع و از دایره ولایت ائمه اطهار(ع) خارج می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه رابطه مومنان در جامعه ایمانی یک رابطه واقعی است، گفت: مومنان در چنین جامعه ایمانی به خداوند خدمت می‌کنند بنابراین خدمت کردن به مومنان در اصل خدمت کردن به خداوند است.

استاد حوزه علمیه با بیان حدیثی، اظهار داشت: در روایت است شیعیان با ما سنخیت دارند و در شادی و غم ما شاد و حزن آلود می‌شوند؛ محبت اهل بیت(ع) به شیعیان صدها برابر بیشتر از محبت والدین به فرزند است از این رو اهل بیت(ع) با مشاهده رنج و سختی شیعیان بسیار محزون می‌شوند.

وی ادامه داد: مومنان از یک طینت هستند و خداوند از شعاع خودش به وجود آنان دمیده است برای همین اگر مومنی دچار رنج و سختی شود سایر مومنان غمگین می‌شوند؛ امروز سختی و رنج مردم یمن برای ایرانیان بسیار آزار دهنده است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی در پایان خاطرنشان کرد: اهل بیت(ع) حقوق مومنان را از شؤون ولایت و نشانه ایمان می‌دانستند از این رو رعایت حق دیگران بسیار ارزشمند و مهم قلمداد می‌شود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات