۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۵۸۰۵۵۴
حجت الاسلام و‌المسلمین رفعتی:

هدف جنگ تبلیغاتی دشمن افزایش آشفتگی اقتصادی در کشور است

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی با تأکید بر لزوم استفاده از ابراز رسانه برای مقابله با جنگ تبلیغاتی دشمن گفت: دشمن در جنگ تبلیغاتی به دنبال افزایش آشفتگی اقتصادی در کشور است.
بازدید حجت الاسلام والمسلمین رفعتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس رفعتی نائینی، سخنگوی مدیریت حوزه های علمیه، امروز در درس خارج فقه‌‌رسانه که در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، بیان داشت: گسترش فکر رسانه‌ای یکی از مواردی است که اهمیت مباحث فقه‌رسانه را افزایش می‌دهد.

وی اظهار داشت: رسانه‌ها روز به روز در جوامع گسترش یافته و قدرت نفوذ آنها در اذهان عمومی افزایش می‌یابد، اما متأسفانه مسؤولان کشور فهم درستی از قدرت رسانه ندارند، از این رو نسبت به فعالیت در این عرصه غافل شده‌اند.

رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه علمیه قم ابراز داشت: رسانه‌های دشمنان جمهوری اسلامی ایران امروزه با برنامه‌های مختلف و متنوعی که تدارک می‌بینند، مملکت‌های دینی را دچار آسیب‌های فکری، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی می‌کنند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی یک ماه‌گذشته خود تأکید کردند که دشمن در یک جنگ تمام عیار اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است. سپس در ادامه فرمودند که جنگ‌رسانه‌ای دشمن از جنگ‌اقتصادی آن مهم‌تر است، چرا که رسانه‌ها با تمام قدرت از آن جنگ اقتصادی پشتیبانی می‌کنند.  

استاد درس خارج حوزه علمیه قم عنوان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران با راه‌اندازی تحریم‌های بانکی،‌ جنگ اقتصادی را آغاز کردند تا هیچ کشوری نتواند ارزی به ایران حواله کند.

وی افزود: در چنین شرایطی هر چند که ایران می‌تواند نفت خود را بفروشد، ولی در برابر آن تنها می‌تواند کالا وارد کشور کند که البته از آبان ماه سال جاری مرحله بعدی تحریم‌ها آغاز شده و تلاش خواهند کرد از صادرات نفت ایران نیز جلوگیری کنند.  

حجت الاسلام والمسلمین رفعت گفت: دشمن از یک سو ورود ارز به کشور را محدود کرد و از سوی دیگر به حمایت پیاده‌نظام‌های خود از قبیل ضد‌انقلاب و وهابی‌ها پرداخت تا ارز موجود در بازار ایران را خریداری کرده و از کشور خارج کند.

وی ضعف و سوء مدیریت مسؤولان در عرصه اقتصادی را یکی از عوامل مشکلات معیشتی مردم ارزیابی و تصریح کرد: حاصل توطئه ارزی دشمن کاهش عرضه و افزایش تقاضا برای خرید ارز بود که در نهایت منجر به افزایش چند برابری نرخ ارز در کشور شد.

مشاور عالی مدیر حوزه‌های علمیه تأکید کرد: متأسفانه مسؤولان و مدیران کشور اطلاعی از قدرت رسانه ندارند، از این رو در جنگ با دشمن از جنگ‌رسانه‌ای غافل شدند، دشمنان توسط رسانه‌هایی که در اختیار داشتند، به مشکلات اقتصادی دامن زدند و در اذهان عمومی چنان تلقین کردند که گویی قحطی بزرگی در راه است و برای جلوگیری از آسیب‌های آن باید کالاها را خریداری کرده و انبار کنند.

وی سوء استفاده فرصت‌طلبان از شرایط اقتصادی جامعه و همچنین هجوم مردم به بازار‌ها را یکی از مهم‌ترین عوامل گرانی اجناس دانست و ابراز داشت: بسیاری از کالاهایی که در داخل کشور وجود دارد،‌ هیچ ارتباطی به قیمت ارز ندارد، اما رسانه‌های بیگانه با مدیریت و تزریق نامیدی در جامعه منجر به افزایش آشفتگی اقتصادی در کشور شدند./878/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات