۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۵۷۲۹۰۲

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

ارسال ۲۹ متن نمایشی به جشنواره تئاتر رضوی خراسان شمالی، سفر ۶۹۰ زائر به سرزمین وحی و تعهد ۱۱۰ میلیارد ریالی خیران برای ساخت ۴۰ پروژه آموزشی عناوین برخی از اخبار این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حسین فرخنده، دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی گفت: 29 متن نمایش نامه نویسی از ١٠ استان به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی رسید.

وی افزود: از ٢٩ متن نمایش نامه نویسی، پنج  اثر از گیلان، چهار اثر از بوشهر، چهار اثر از فارس، اردبیل، قزوین و همدان هر کدام به تفکیک سه  اثر و از استان های خراسان شمالی و کرمان هم هر کدام به تفکیک یک اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر رضوی ارسال شده است.

فرخده اظهار کرد: استان های گیلان، فارس و بوشهر بیشترین آثار ارسالی در بخش نمایشنامه نویسی سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی را به خود اختصاص داده اند.

سفر 690 زائر به سرزمین وحی

فیروزه، جانشین مدیر حج و زیارت خراسان شمالی با بیان اینکه 690 زائر از استان  تاکنون به سرزمین وحی سفر کرده اند، افزود: تاکنون 6 کاروان از استان  به حج تمتع اعزام شده اند و اعزام حجاج خراسان شمالی تا نوزدهم  ماه  جاری ادامه دارد.

وی گفت:  طبق نامه ارسالی از سازمان، سفر زائران بیت ا... الحرام  بین 36 تا 40 روز است که  نخستین کاروان اوایل شهریور به استان بازمی گردد.

فیروزه خاطرنشان کرد: امسال 11 کاروان در قالب هزار و 550 نفر به حج تمتع اعزام می شوند.

تعهد 110 میلیارد ریالی خیران برای ساخت  40 پروژه آموزشی

بابایی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌شمالی گفت: خیران در بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان 110 میلیارد ریال برای ساخت  40 پروژه آموزشی با 163 کلاس درس  تعهد دادند.

وی با اشاره به این که در بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز که آخر خرداد ماه امسال برگزار شد، 53  خیر جذب شدند، گفت: خیران در سال گذشته 117 میلیارد ریال تعهد دادند که  70 درصد جذب شد و به مرحله عملیاتی و بهره برداری رسید.

سرعت خدمات رسانی به زلزله زدگان باید بیشتر شود

حجت الاسلام موسوی، امام جمعه جاجرم در مراسم تودیع و معارفه فرماندار جاجرم با اشاره به زلزله اخیر سنخواست و شوقان بر ضرورت خدمات رسانی به زلزله زدگان با سرعت بیشتر تاکید کرد.

وی افزود: مردم زلزله زده انتظار رفع مشکلات را دارند زیرا برخی منازل قابل سکونت نیستند و نیاز است خدمات رسانی با سرعت بیشتری انجام شود./9314//۲۰۴/خ

ارسال نظرات