۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۵۷۲۸۱۷
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران:

رسالت امروز روحانیت روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه است

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که رسالت امروز روحانیت روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه است، گفت: روحانیت همواره نقش هدایت فکری جامعه اسلامی را عهده دار بوده که این نقش در شرایط فعلی جامعه باید پررنگ تر خود را نشان دهد.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، گردهمایی فصلی روحانیان مستقر استان مازندران امروز در لاریجان آمل برگزار شد.

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران در این نشست گفت: روحانیان مستقر با کمترین بودجه و امکانات بیشترین خدمات فرهنگی را در سطح روستاها و مناطق محروم انجام می دهند.

وی در ادامه سخنان خود تلاش های روحانیان در مناطق محروم و روستایی را نوعی جهاد در راه خدا دانست و خاطرنشان کرد: حضور مبلغان دینی  اثرات بسیار خوبی در رشد و تعالی معنوی و فرهنگی این مناطق داشته است.

حجت الاسلام روحانی نیا با بیان این که حضور روحانیت در مناطق محروم و روستایی همواره با مشکلات و سختی های بسیاری همراه بوده است، تصریح کرد: اما سختی های این کار هیچ گاه موجب عقب نشینی روحانیت از رسالت اصلی خود نشده است.

معاون فرهنگی و تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به ارزیابی های صورت گرفته از عملکرد روحانیان در مناطق روستایی و محروم، خاطرنشان کرد: این حضور علاوه بر گسترش برنامه های دینی و فرهنگی، عمران آبادی و توسعه این مناطق نیز با خود به همراه داشته است.

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به این که حضور روحانیت در روستاها و مناطق محروم موجب رفع بسیاری از مشکلات مردم نیز شده است، تصریح کرد: این حضور مستمر همواره بدون هیچ چشم داشتی بوده است.

وی با بیان این که روحانیت همواره نسبت به مسائل دینی و فرهنگی دغدغه مند عمل کرده است، بیان داشت: روحانیت تنها قشری است که نسبت به دین و ارزش های معنوی جامعه با حساسیت و دغدغه بالا برخورد کرده و در این مسیر نیز تلاش ها و مجاهدت های بسیاری انجام داده است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران بر ضرورت گسترش حضور مبلغان دینی در مناطق محروم و روستایی تأکید کرد و گفت: با فراهم کردن امکانات رفاهی نظیر خانه عالم در روستاها می توان بستری را برای افزایش حضور روحانیان در این مناطق فراهم کرد.

حجت الاسلام روحانی نیا با بیان این که در حال حاضر مناطق روستایی بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور روحانیت است، تصریح کرد: تعامل و ارتباط چهره به چهره روحانیت با اقشار مختلف مردم می تواند از بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی بکاهد.

استاد حوزه علمیه مازندران، حضور مستمر روحانیت در جامعه را سد محکمی در برابر هجمه ها و توطئه های دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: با حضور مستمر و پررنگ روحانیت می تواند از بسیاری از توطئه ها و هجمه های دشمنان علیه دین و اعتقادات مذهبی مردم کاست.

معاون فرهنگی تبلیغی اداره تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که تضعیف و تخریب چهره روحانیت یکی از اهداف و توطئه های دشمنان است، تصریح کرد: روحانیت باید با اعمال و رفتار صحیح خود این توطئه دشمن را خنثی و در مسیر گسترش ارزش های دینی در جامعه حرکت کند.

حجت الاسلام روحانی نیا با بیان این که امروز دشمن هویت دینی جامعه را هدف قرار داده است، خاطرنشان کرد: دشمن می خواهد با زدودن هویت دینی جامعه، نسل جوان را از درون تهی کند تا به راحتی بتواند بر آنها مسلط شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رسالت امروز روحانیت روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه است، تصریح کرد: روحانیت همواره نقش هدایت فکری جامعه اسلامی را عهده دار بوده که این نقش در شرایط فعلی جامعه باید پررنگ تر خود را نشان دهد.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی مازندران بر ضرورت تقویت تعامل و ارتباط مبلغان دینی با اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان تأکید کرد و گفت: هر چه سطح ارتباط یک روحانی با مردم عمیق تر باشد به طور حتم اثرگذاری برنامه های تبلیغی او بسیار بیشتر خواهد بود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اهمیت خواندن مقوله تبلیغ در عرصه دین، افزود: باید به این قشر فرهنگی که در حال تلاش جهادی هستند توجه بیشتری شود و قدردان زحمات این مجموعه فرهنگی بی ادعا شد./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات