۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۵۶۵۶۷۸
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد تأکید کرد؛

"مردمی ماندن" رمز موفقیت مبلغان دینی

استاد اخلاق حوزه علمیه قم گفت: اگر مردم مشاهده کنند که میان قول و عمل مبلغان تفاوتی وجود ندارد، بدون شک به سخنان شان اعتماد کرده و برنامه های تربیتی آنها را در زندگی خود پیاده خواهند کرد.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که مبلغان باید در هر شرایطی به تبلیغ دین بپردازند، گفت: جامعه هر شرایطی را که داشته باشد مبلغان باید به وظیفه خودشان عمل کنند و افزون بر این همواره باید خودشان در جامعه ظرفیت هایی برای تبلیغ امر دین ایجاد کنند.

زمان شناسی لازمه تبلیغ دین است

استاد اخلاق حوزه علمیه قم عالم به زمان بودن را لازمه مبلغان دانست و اظهار کرد: یک مبلغ باید در این روزگار بداند که جامعه تشنه چه چیزی است و از همین طریق سعی کند مردم را به سوی دین جذب کند؛ یک مبلغ باید در جامعه عطش معنویت ایجاد کند.

وی افزود: اساسی ترین کار یک مبلغ این است که بتواند با جامعه ارتباط گیری خوبی داشته باشد، یعنی بتواند با مردم تعامل برقرار کند و پس از این که آن ها را گرد خود جمع کرد مشکلات شان را ارزیابی کند و با همه وجود تلاش کند تا آن گره ها را بگشاید.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد خاطرنشان کرد: مبلغان باید این فرهنگ را در جامعه نهادینه سازی کنند که مردم بدانند حل مشکلات تنها از راه های مادی نیست، بلکه آنها را متوجه مبدأ  معاد کرده و به ایشان بیاموزند که معنویت نیز نقش اساسی در رفع مشکلات از زندگی انسان دارد.

یک مبلغ باید به سخنان خود باور قلبی داشته باشد

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان این که یک مبلغ باید به سخنان خود باور قلبی داشته باشد تا اثرگذار واقع شود، ابراز کرد: افزون بر این روحانیون باید مبلغان دینی باید مخاطب شناس باشند و بر اساس درک مخاطب شان مطالب دینی را بازگو کنند.

وی با تأکید بر این که مبلغان باید مطالب علمی دقیق را به مردم منتقل کنند، مطرح کرد: همچنین باید در نظر داشته باشند که در بیان مطالب، اولویت ها و نیاز روز جامعه را به خوبی بدانند و بر اساس آن سخن بگویند تا مورد استقبال واقع شود.

مردمی ماندن مبلغان سبب از بین رفتن تلقینات نادرست نسبت به روحانیت می شود

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به این که همزاد پنداری و مردمی بودن آثار و برکت بسیاری در عرصه تبلیغ دارد، یادآور شد: هنگامی که مبلغان مردمی باشند بی تردید تلقینات نادرستی که برخی نسبت به روحانیون دارند از بین می رود و همین سبب می شود تا عده بسیاری جذب مبلغان شوند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم افزود: اگر مردم مشاهده کنند که میان قول و عمل مبلغان تفاوتی وجود ندارد، بدون شک به سخنان شان اعتماد کرده و برنامه های تربیتی آنها را در زندگی خود پیاده خواهند کرد./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات