۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۵۶۱۳۲۸
مدیر حوزه علمیه مازندران:

دولت شعار حمایت از کالای ایرانی را ابتدا از خود آغاز کند

مدیر حوزه علمیه مازندران، واردات بی رویه را خیانت بزرگی به تولید کننده داخلی دانست و گفت: دولت شعار حمایت از کالای ایرانی را ابتدا از خود آغاز کند تا شاهد گسترش آن در بدنه جامعه باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی هر ساله با نگاهی جامع نسبت به وضعیت کشور، عنوانی را برای نقشه راه کشور تعیین می کنند، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی در سال گذشته و نیاز کشور به یک جهش اقتصادی سال جدید به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شد.

وی با بیان این که حمایت از کالای ایرانی تنها یک شعار نیست بلکه یک استراتژی هدفمند برای رونق اقتصادی کشور است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال های گذشته نیز بر ضرورت حمایت از تولید داخلی تأکید داشتند، اما امسال به صورت جدی تر به این مسأله پرداختند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تأکید رهبری بر حمایت از کالای ایرانی نشان دهنده نگرانی ایشان از وضعیت اقتصادی کشور و همچنین عدم توجه مردم و مسؤولان به تولیدات داخلی است، خاطرنشان کرد: ایشان با این نامگذاری یک تلنگری به مردم و مسؤولان زدند تا از دل بستن به واردات و کالاهای خارجی پرهیز شود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که بسیاری از کشورهای بزرگ صنعتی که امروز به عنوان قدرت های اقتصادی مورد توجه هستند روزی همین مسیر را طی کردند، افزود: باید آنقدر از کالای تولید داخلی حمایت کنیم تا روزی خرید کالای داخلی برای هر ایرانی به یک افتخار تبدیل شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه عده ای که همواره منافع خود را در واردات و وابستگی به غرب و شرق می دانند همواره کالای تولید داخل را نزد مردم یک کالای بی کیفیت معرفی کردند، تصریح کرد: این در حالی است که برخی کالاهای تولید داخلی از با مشابه خارجی در حال رقابت است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان و بدخواهان ملت ایران در ادوار مختلف همواره سعی کردند ایرانی را بی تجربه و غیر متخصص معرفی کنند، خاطرنشان کرد: این توطئه دشمن بوده که با القای ناامیدی در میان جوانان مستعد ایرانی آنها را افرادی غیرکارآمد جلوه دهد تا ما را همواره وابسته خود نگه دارند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که متخصصان بومی در عرصه های نظامی، صنعت هسته ای، پزشکی و صنعتی خوش درخشیدند، تصریح کرد: پیشرفت های به دست آمده در صنعت هسته ای در اوج تحریم های فلج کننده غرب به حدی بوده که رژیم صهیونیستی اقدام به ترور دانشمندان هسته ای کشورمان کرده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که خودباوری و اعتماد به نفس مهم ترین هدیه امام خمینی(ره) به ملت ایران بوده است، افزود: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی کشور در همه بخش ها وابسته به غرب بود، اما به برکت خودباوری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امروز در بسیاری از بخش ها به خودکفایی رسیدیم.

وی با اشاره به این که تأکید بسیار رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به تحقق شعار امسال نشان از اهمیت نامگذاری امسال دارد، تصریح کرد: تأکید مقام معظم رهبری در این خصوص نشان دهنده دغدغه ایشان نسبت به مسأله معیشت و همچنین بنیان اقتصادی کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تأکید براین که مردم از ابتدای سال باید حمایت عملی خود را از کالای ایرانی آغاز کنند، خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده هر گاه مردم در موضوعی به صحنه آمده اند و از آن حمایت کردند به نتیجه خواهیم رسید.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نباید به بهانه پایین بودن کیفیت کالای ایرانی نسبت به آن بی توجه باشیم، تصریح کرد: باید همراه با مطالبه افزایش کیفیت کالای ایرانی با خرید آن حمایت عملی خود را نسبت به مطالبات مقام معظم رهبری در سال جدید اعلام کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هر ایرانی با خرید کالای داخلی به تولید کننده داخلی کمک کنند تا کیفیت خود را افزایش دهد، بیان داشت: اگر تنها بخواهیم تماشاچی باشیم که تولید کننده کیفیت کالا را افزایش دهد تا ما آن را خریداری کنیم فرصت ها از دست می رود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر یکی از مهم ترین مطالبات تولید کننده داخلی حمایت عملی از آنها با فراهم بسترهای لازم برای افزایش کیفیت است، خاطرنشان کرد: تنها با سر دادن شعار حمایت نمی توان تولید کننده داخلی را دلخوش کرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که مبارزه با قاچاق کالا و جلوگیری از واردات بی رویه نیز از جمله دیگر وظایف دولت در تحقق شعار است، تصریح کرد: دولت باید ورود کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می شود را به کشور ممنوع کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، واردات بی رویه را خیانت بزرگی به تولید کننده داخلی دانست و خاطرنشان کرد: دولت شعار حمایت از کالای ایرانی را ابتدا از خود آغاز کند تا شاهد گسترش آن در بدنه جامعه باشیم./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات