۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۵۵۸۹۹۰
رییس تجمع علمای اهل تسنن عراق:

ایران موضع صریحی در مبارزه با تکفیری‎ها دارد

رییس تجمع علمای اهل تسنن عراق در گفت‎وگو با خبرنگاران بیان داشت که جمهوری اسلامی ایران موضع صریح و جدی در مبارزه با تکفیری‎ها دارد.
خالد الملا رئیس تجمع علمای عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ خالد الملا رییس تجمع علمای اهل تسنن عراق در گفت‎وگو با خبرنگاران بیان داشت که جمهوری اسلامی ایران موضع صریح و جدی در مبارزه با تکفیری‎ها، افراطی‎ها و تروریست‎ها دارد.

وی با بیان اینکه ایران نقش بسیار اساسی در مسائل سیاسی، دینی و اجتماعی عراق دارد و افزود: ایران از سال 2003میلادی تا کنون نسبت به مسائل عراق، سوریه، مصر و لیبی به صورت شفاف دیدگاه‎های خود را بیان کرده‎ است.

رییس تجمع علمای اهل ستنن عراق اظهار داشت: اگر ریشه‎های انقلاب اسلامی در ایران از سال 1979 میلادی تا کنون به رهبری امام خمینی (ره) و سپس آیت الله خامنه ای را بررسی کنیم، خواهیم یافت که تاریخ انقلاب و مردان آن بسیار معتدل، مخالف افراط گرایی و درخشان هستند.

وی تاکید کرد که ایران در برابر جریان تروریستی داعش که دوست، دشمن، مومن و کافر بر ماهیت خونریز آن اذعان دارند، ایستاده است.

شیخ خالد الملا داعش را ساخت آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و بیان داشت: داعش یکی از بدترین جریان‎های است که به سادگی خون انسان‎های بی گناه را می‎ریزد.

وی بیان کرد: همه کشورهای جهان اقدامات افراطی این جریان تروریستی را محکوم و ایران نیز از عراق و سوریه در برابر داعش حمایت می‎کند.

رییس تجمع علمای اهل تسنن عراق گفت: دشمنان درپی آن هستند که اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با داعش و افراط گرایی در عراق و منطقه بازتاب نداشته باشند./994/ب902/ف

ارسال نظرات