۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۵۵۸۴۵۳
امام جمعه بجنورد:

رفع تهدیدهای فرهنگی جامعه درگرو مقاوم‌سازی فرهنگ است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه آشنا کردن نوجوانان و نسل جدید با فرهنگ دینی امری ضروری است، گفت: رفع تهدیدات فرهنگی تنها با مقاوم‌سازی فرهنگی جامعه امکان‌پذیر است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست شورای سیاست‌گذاری همایش ملی اقتصاد مقاومتی، مقاوم‌سازی فرهنگی در سبک و سیره امام سجاد (ع) که سال آینده و به محوریت استان خراسان شمالی برگزار می‌شود، اظهار کرد: کشور ما در حوزه انرژی هسته‌ای به خودکفایی رسید و به دلیل غنی‌سازی بود که نگاه ابرقدرت‌های دنیا متوجه ما شد، از این موضوع باید نتیجه بگیریم که در هر حوزه‌ای غنی‌سازی صورت بگیرد منشأ پیروزی است.

وی افزود: در امور فرهنگی کشورمان را غنی‌سازی کنیم؛ زیرا در آن صورت دشمنان و ابرقدرت‌های دنیا با هیچ توطئه‌ای حریف ملت ما نخواهند شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: ما باید فتح الفتوح کرده و پرچم اسلام و انقلاب را بر کاخ استعمارگران برافراشته و به دنیا ثابت کنیم که با تأسی به دیانت می‌توان تمدن جهانی ساخت.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: آیه «واعدوا لهم ما استطعتم من قوه ...» تنها برای مسائل نظامی نیست؛ بلکه باید در زمینه‌های مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هم خودمان را تجهیز و مقاوم‌سازی کنیم.

وی اظهار کرد: برای مقاوم‌ سازی جامعه در مقابل توطئه‌های دشمنان باید از همه قوت، قدرت و عرضه‌ای که داریم استفاده کنیم تا توطئه‌های دشمنان خنثی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: آشنا کردن نوجوانان و نسل جدید با فرهنگ دینی امری ضروری است؛ از این‌رو باید کاری کنیم که نوجوان و جوان ما با شنیدن یک شبهه از دین خارج نشود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: رفع تهدیدات فرهنگی تنها با مقاوم‌سازی فرهنگی جامعه امکان‌پذیر است./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات