۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۵۵۷۹۷۹
در قم؛

جشن توانمند سازی ۱۳۰۰ خانوار کمیته امداد برگزار شد

جشن توانمند سازی ۱۳۰۰ خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم امروز با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و رییس کمیته امداد کشور در مجتمع فرهنگی حضرت معصومه(س) برگزار شد.
کمیته امداد امام خمینی(ره)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جشن توانمند سازی 1300 خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم پیش از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی حضرت معصومه(س) برگزار شد.

برپایه این گزارش در ابتدای این مراسم، میرشکار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم با بیان فعالیت های این اداره کل در سال جاری، عنوان کرد: بیش از 20 هزار خانواده در قم زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند که از این تعداد، بیش از 15 هزار خانواده به صورت مستمر و دائمی از کمک های این نهاد حمایتی استفاده می کنند.

وی افزود: اهداف کلان این نهاد بر موضوعاتی مانند افزایش دانش و آگاهی، گسترش مهارت‌های زندگی، کسب‌وکار و بهبود وضعیت درمانی خانوارها متمرکز شده است.

در ادامه این مراسم، پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: در بودجه سال آینده بودجه کمیته امداد امام خمینی(ره) از 4 هزار به 7 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است که رشد بی سابقه ای را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: افزایش 30 درصدی میزان کمک های مردمی به کمیته امداد نشان دهنده اطمینان مردم به نهادهای خدوم نظام اسلامی به ویژه کمیته امداد است.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به عنوان سخنران ویژه این همایش به بیان همکاری میان مجلس و کمیته امداد پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که در این راستا انجام شده است، واگذاری 50 هزار مسکن مهر نیمه کاره و بدون متقاضی به کمیته امداد است تا با تکمیل آن ها، این واحدها در اختیار خانواده های زیر پوششی که نیازمند مسکن هستند قرار گیرد.

وی تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی از گام‌های بلند کمیته امداد در حمایت از خانواده های زیر پوشش کمیته امداد و توانمندسازی آن ها حمایت خواهد کرد.

در بخش پایانی این مراسم، عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) به برنامه های این نهاد در راستای اشتغالزایی اشاره و تصریح کرد: از سال 74 که این معاونت در کمیته امداد راه اندازی شده است؛ تاکنون بیش از یک و نیم میلیون طرح اجرایی شده است که این طرح ها بیش از 700 هزار خانواده را خودکفا کرده است.

وی ادامه داد: بنابر اهداف سال 96، قرار بر راه اندازی 140 هزار طرح اشتغالزایی بوده است که تاکنون 120 هزار طرح انجام شده و امیدواریم در روزهای باقیمانده سال جاری نیز با پرداخت 50 میلیارد دیگر،  باقیمانده این طرح ها نیز راه اندازی شوند.

گفتنی است در بخشی از این مراسم از برگزیدگان بخش اشتغالزایی و همچنین نخبگان کمیته امداد امام خمینی(ره) قم تجلیل به عمل آمد./872/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات