۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۵۵۷۰۸۸
امام جمعه تبریز:

شبیخون فرهنگی دشمنان حد و مرز نمی‌شناسد

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: شبیخون فرهنگی دشمنان حد و مرز نمی‌شناسد و به دنبال زمینه‌سازی برای تحقق اهداف شوم دشمنان در ممالک اسلامی است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی  امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر پنجشنبه در نشست تخصصی مهدویت که در تالار شایان‌مهر دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: بعثت، عاشورا و مهدویت سه حادثه‌ مهم و نقطه عطفی تاریخ بشری است.

وی با بیان این‌که تداوم حیات شیعه وابسته به توجه و تعمق در ریشه‌های این سه واقعه مهم و جریان‌ساز است، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و تشیع نیز با آگاهی از این مسأله، نهایت تلاش خود را برای انحراف و یا تحریف اعتقادات شیعیان نسبت به بعثت، عاشورا و مهدویت به کار بسته‌اند.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که جهان اسلام به صورت عام و کشورهای شیعی به صورت خاص مورد هجمه شدید جنگ نرم استکبار جهانی قرار دارند، تصریح کرد: شبیخون فرهنگی دشمنان حد و مرز نمی‌شناسد و به دنبال زمینه‌سازی برای تحقق اهداف شوم دشمنان در ممالک اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر این‌که تلاش ضداسلامی و ضدایرانی دشمنان با ناامیدی در عرصه‌های نظامی، معطوف به تهاجم فرهنگی شده است، گفت: سال‌هاست که رهبر انقلاب با عباراتی همچون تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، عملیات روانی، ناتوی فرهنگی، جنگ نرم و نفوذ هشدارهای لازم را به ما داده‌اند.

وی با انتقاد از این‌که هنوز باور لازم از سوی مسؤولان برای مقابله با جنگ نرم دشمنان وجود ندارد، افزود: آگاهی از توطئه‌های فرهنگی دشمنان لازمه اتخاذ استراتژی واحد، هدفمند و اصولی است، باید دانست که جنگ نرم، همواره آرام و بی‌ سر و صدا رخ می‌دهد و متأسفانه دشمن در برخی عرصه‌ها به موفقیت‌هایی نیز رسیده است.

امام جمعه تبریز ترویج فساد و بی بندوباری در جامعه، ایجاد یأس و ناامیدی میان جوانان نسبت به آینده‌ کشور و رایج شدن تفکر بدبینی نسبت به مسؤولان نظام از دیگر مصادیق شبیخون فرهنگی دشمنان است، گفت: رهبر انقلاب در دیدار اقشار مختلف مردم آذربایجان به کلیدواژه‌هایی اشاره داشتند که توجه به هر یک از سرفصل‌های مورد تأکید معظم‌له راهگشا خواهد بود.

وی آسیب شناسی، شناخت اولویت‌ها و الزامات انقلاب اسلامی در مقطع کنونی و آینده‌ نظام را از مهم‌ترین سرفصل‌های سخنان مقام معظم رهبری دانست و گفت: باید به این حقیقت اعتراف داشت که برای شکست توطئه‌های دشمنان در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی، راهی جز خدمتگزاری به مردم وجود ندارد./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات