۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۵۵۳۶۷۰
تولیت مدرسه علمیه امام صادق ورامین:

اقتدار امروز کشور نتیجه مقاومت در دوران دفاع مقدس است

امام جمعه ورامین گفت: امروز اگر با اقتدار زندگی می کنیم به خاطر این است که ۸ سال جنگ را تحمل و از این خاک دفاع کردیم و پیروز شدیم.
مرتضی محمودی ورامین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) ورامین پیش از ظهر امروز در چهارمین روز از دهه مبارک فجر در دیدار بانوان منتخب محجبه دانشگاهی با یادآوری سابقه درخشان شهرستان ورامین در تاریخ انقلاب اسلامی، گفت: این سابقه نشان از آن دارد که مردم ولایتمدار دشت ورامین همیشه و همه جا در صحنه حاضر بوده اند و به این کار خود افتخار می کنند.

وی ادامه داد: شما خواهران محجبه نباید بگذارید عده ای بیایند و با بعضی حرکات و بی حجابی های خود اعتقادات بانوی با بصیرت را زیر پا بگذارند.

امام جمعه ورامین در این دیدار خواستار تقویت نقش زنان در جامعه شد و افزود: بانوان به احترام حضرت زهرا(س) از نماد آن حضرت یعنی چادر مراقبت و دفاع کنند و بدانند که با تأسی از آن بانو می توانند دست به کارهای بزرگی بزنند.

وی خاطر نشان کرد: در طول زندگی حضرت زهرا(س)، به آن بانوی بزرگوار بسیار توهین کردند و سرانجام ایشان را به شهادت رسانند اما در حقیقت باید بدانیم با اینکه چندین قرن از آن ماجرا می گذرد اما آن بانوی بزرگوار همیشه برای ما عزیز و بزرگوار هست و هنوز که هنوز است برای شهادت آن حضرت عزاداری می کنند و به آن بانوی پاکدامن متوسل می شوند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین ادامه داد: برای شهادت حضرت فاطمه(س) تا جایی که می توانید مجلس عزا برپا کنید و در آن مجلس از مسائل اخلاقی و اجتماعی و ابعاد اسلام بحث و صحبت کنید که حقیقتاً این مسائل برگردن تک تک اعضای این جامعه است.

وی خطاب به بانوان حاضر توصیه کرد: شما دانشجویان و بانوان گرامی باید طوری عمل کنید که به اسلام و قرآن کمک شود نه اینکه اسلام و قرآن را تسخیر کنید و این عمل کردن به اسلام ناب محمدی با حفظ کردن پوشش مناسب و ارثیه گرانقدر آن بانوی بزرگوار محقق می شود.

آیت الله محمودی به دشمنی دشمنان ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز اگر با اقتدار زندگی می کنیم به خاطر این است که ۸ سال جنگ را تحمل و از این خاک دفاع کردیم و پیروز شدیم؛ اما این نباشد که کسی فکر کند دیگر ما جنگ نداریم بلکه جنگ فعلی ما از جنگ تحمیلی بدتر و خطرناک تر خواهد بود، آن زمان با سلاح سخت جنگ می کردیم و امروزه با ماهواره، فضای مجازی و بی بند و باری ها!

وی اضافه کرد: علت نفوذ جنگ نرم این است که دشمن سعی دارد جوانان ما را از راه منحرف کند و به آن هدف شوم خود برسند اما دشمنان نمی دانند که حق همیشه پیروز است و آنها هیچ وقت نمی توانند این کشور را به سمت و سوی دیگری بکشانند.

با سابقه ترین امام جمعه کشور در پایان با تبریک ورود به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، دهه مبارک فجر را یک دهه نورانی و پرخیر و برکت دانست و اظهار کرد: ایران اسلامی در جهان همانند خورشید می درخشد و این درخشش مدیون فداکاری ها و جهادگری های امام خمینی(ره) هست، برای این دهه هرچه تلاش کنیم باز هم کم است./804/پ203/ب1

ارسال نظرات