۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۵۵۲۷۸۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

حس هم نوع‌دوستی یکی از مبانی اعتقادی دین اسلام است

حجت‌الاسلام و المسلمین یعقوبی گفت: کمک به هم نوعان و حس هم نوع‌دوستی از مبانی اعتقادی دین مبین اسلام است.
امام جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام و المسلمین یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد در آیین افتتاح نمایشگاه عکس آرزوهای گمشده خراسان شمالی که به نیت کمک به زلزله‌زدگان این استان برپاشده است، اظهار داشت: اسلام کمک به هم نوعان را مختص تنها مسلمانان نمی‌داند و از مسلمانان انتظار دارد به همه انسان‌ها کمک کنند.

وی همچنین افزود: در دین مبین اسلام کمک به انسان‌های گرفتار بدون در نظر گرفتن دین و مسلکشان ارزشمند است و از نگاه اسلام کسانی که به هم نوعشان کمک می‌کنند از جایگاه خاصی برخوردار هستند.

امام‌جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم کاری برای هم نوعان انجام بدهیم، خداوند جزای خیر به ما عطا می‌کند.

وی تصریح کرد: هر کس بتواند در این دنیا گره‌ای از مشکلات مردم را باز کند، خداوند در روز قیامت گره‌های کار او را می‌گشاید.

حجت‌الاسلام و المسلمین یعقوبی تأکید کرد: هر کس بتواند دلی را خوشحال و مسرور کند و موجب ادخال سرور هم نوعان شود، خداوند جبران می‌کند و او را در سختی‌ها یاری می‌کند.

وی افزود: حس هم نوع‌دوستی، برگرفته از ایمان به خدا و باورهای اعتقادی است و دین خدا به‌عنوان کار خیر آن را از بندگان قبول خواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، اظهار امیدواری کرد، نمایشگاه آرزوهای گمشده که به نیت کمک به زلزله‌زدگان خراسان شمالی برپاشده است؛ بتواند گره‌ای از مشکلات عزیزان زلزله‌زده این استان را بگشاید و باقیات‌الصالحاتی برای متصدیان آن باشد./۹۳۱۴/پ۲۰۳/ب۲

 

ارسال نظرات